• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Столовий посуд та кухонне приладдя

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_КУХОННЕ ПРИЛАДДЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Торги не відбулися

736 077.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 700.00 UAH
Період оскарження: 18.03.2025 17:22 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі

Номер: 97c98bbee51b449798679d839e39c317
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013045-a.b3
Назва: Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2025 17:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.06.2025 09:57
Дата виконання рішення Замовником: 11.06.2025 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ № 8702-р/пк-пз від 02.06.2025 з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Замовником скасовано рішення про про визначення ФОП Мілютіна Данила Юрійовича переможцем процедури закупівлі.
Автор: ФОП КРАСУЛЯ ОКСАНА ВОЛОДИМИРІВНА, Красуля Оксана 380663310363 Okskrasulia@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 79380a57a8d744b9a290c6f7bbc98b71
Заголовок пункту скарги: ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно пп. 3.1 п.3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) тендерної документації (далі – ТД), Замовником встановлено наступну вимогу:
«3.1. З метою перевірки Замовником відповідності технічних характеристик запропонованого товару Учасник повинен у складі документів надати відповідну технічну специфікацію згідно форми, що визначена Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, а також по тексту таблиці зазначити посилання на сайт інтернет-магазину та/або торгової площадки та/або виробника та/або уповноваженого представника чи дистриб’ютора виробника та/або постачальника офіційної продукції виробника, або надати скріншот з відповідних інтернет сайтів, де зазначені характеристики (опис), параметри, розміри, матеріал, тощо.»

На виконання зазначеної вимоги, Учасник у складі тендерної пропозиції надав архівний файл «Скріншоти.zip», який містить скріншоти з відповідних інтернет-джерел із зазначенням характеристик (опису, параметрів, розмірів, матеріалу тощо) щодо усіх товарів, передбачених у Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Проаналізувавши дані скріншоти Скаржником було виявлено:

1.1) Щодо підтвердження позиції 17 (Опис технічних характеристик Замовника)
17 Чавунна каструля, 10 л 2 Чавунна каструля
Матеріал: чавун
Об'єм: 10 л
Діаметр по кришці: 260 мм
Глибина: 50 мм
Вага каструлі із кришкою: 8,3 кг
Діаметр плоскої частини дна із зовнішнього боку: 223 мм
Підходить для всіх типів плит, включаючи індукційні та склокерамічні
Кількість ручок: 2

Учасником надано технічну специфікацію згідно форми, що визначена Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, а саме у файлі – «Технічна специфікація НОВА 2.pdf». Тобто Учасником надано підписану технічну специфікацію за формою, що означає повну відповідність вимогам Замовника
По позиції №17 Учасником вказано наступне:


Учасником надано скріншот з документу «Скріншоти.zip» - «17.docx» згідно якого Учасник пропонує товар з наступними характеристиками:


Згідно наданого скріншоту вказана характеристика втричі перевищує допустиму, що є істотною відмінністю, параметр «глибина» вказана - 150 мм, тоді як Замовник вимагав - 50 мм.
Посилання на веб-сайт із якого зроблено Учасником скріншот - https://navogni.com.ua/kastruli-chavunni/1684/?gad_source=1&gad_campaignid=21908441972&gbraid=0AAAAAorpalIpysYulNWwFqlRXewtKQHYc&gclid=Cj0KCQjwlrvBBhDnARIsAHEQgOTwZvE8nJ3KNGuimvghM_KKE6B_V5mavdu09VV5NhC14jYnVlfbszMaAnA3EALw_wcB
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей така тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню.

1.2) Щодо підтвердження позиції 37 (Опис технічних характеристик Замовника)
37 Сито металеве 3 Матеріал: харчова нержавіюча сталь
Діаметр: 25 см
Висота: 10 см
Форма: кругла
Колір: сталевий

Учасником надано технічну специфікацію згідно форми, що визначена Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, а саме у файлі – «Технічна специфікація НОВА 2.pdf». Тобто Учасником надано підписану технічну специфікацію за формою, що означає повну відповідність вимогам Замовника
По позиції №37 Учасником вказано наступне:


Учасником надано скріншот з документу «Скріншоти.zip» - «37.docx» згідно якого Учасник пропонує наступний товар:


Сито металеве і друшляк нержавіючий лазерний — це різні кухонні предмети.
Сито та друшляк є різними товарами як за своїм функціональним призначенням, так і за конструкцією.
Сито призначене для просіювання дрібних сипучих продуктів (наприклад, борошна чи цукру) і має дрібну сітку або перфорацію. Натомість друшляк використовується для зціджування рідини з готових або промитих продуктів (макаронів, овочів, фруктів) і має значно більші отвори, які в лазерних моделях точно вирізані в металі для зручності миття та довговічності.
Навіть якщо матеріал і діаметр збігаються, запропоновано зовсім інший вид продукції.
Таким чином, Учасник не підтвердив відповідність запропонованого товару технічній специфікації щодо позиції №37 «Сито металеве».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей така тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню.


2. Згідно пп. 3.3 - 3.5 п.3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) тендерної документації (далі – ТД), Замовником встановлено наступні вимоги:
«3.3. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 89 інструкцію з експлуатації та оригінал гарантійного листа (довідки) від виробника, або постачальника офіційної продукції, яким підтверджується можливість поставки блендера, який є предметом даної закупівлі та пропонується учасником, або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом, або гарантійний лист від імені самого Учасника. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу.
3.4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 90 видану виробнику або його уповноваженому представнику діючу декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 та копію чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ваги кухонні (при наявності) або гарантійний лист від імені Учасника, що під час поставки ним будуть надані документи, які підтверджують якість та безпечність (декларація відповідності або сертифікат якості або інший(і) документ(ти)), а також оригінал листа (гарантійного листа та/або довідки та/або повідомлення та/або інформації тощо) від виробника або офіційного дистриб’ютора (постачальника офіційної продукції) ваг кухонних, яким підтверджується можливість поставки ваг кухонних, які є предметом даної закупівлі та пропонується учасником в його тендерній пропозиції або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом, або гарантійний лист від імені самого Учасника. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу.
3.5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 91 оригінал листа (гарантійного листа та/або довідки та/або повідомлення та/або інформації тощо) від виробника або офіційного дистриб’ютора (постачальника офіційної продукції) ваг кухонних, яким підтверджується можливість поставки ваг дорожніх електронних, які є предметом даної закупівлі та пропонується учасником в його тендерній пропозиції або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом, або гарантійний лист від імені самого Учасника. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу».

На виконання вказаних вимог, Учасником надано:
1) довідку №6937 від 17.04.2025 р., видану Іноземним підприємством «І-АР-СІ» на ім’я Літаврін Євген Миколайович, якою підтверджуються наявність договірних взаємовідносин між ІП «І-АР-СІ» та ФОП Літаврін Є.М. щодо постачання товару виробництва компанії ТМ ARDESTO, а саме блендеру занурювального та вагів електронних дорожніх, яким підтверджується можливість їх поставки (файл «6937_vz.jpeg.pdf»),
2) довідку №6936 від 17.04.2025 р., видану Іноземним підприємством «І-АР-СІ» на ім’я Літаврін Євген Миколайович, якою підтверджуються наявність договірних взаємовідносин між ІП «І-АР-СІ» та ФОП Літаврін Є.М. щодо постачання товару виробництва компанії Beuer, а саме вагів кухонних, яким підтверджується можливість їх поставки (файл «6936_vz.jpeg»),
3) довідку №6937 від 17.04.2025 р., видану Іноземним підприємством «І-АР-СІ» на ім’я Літаврін Євген Миколайович, якою підтверджуються наявність договірних взаємовідносин між ІП «І-АР-СІ» та ФОП Літаврін Є.М. щодо постачання товару виробництва компанії ТМ ARDESTO, а саме блендеру занурювального та вагів електронних дорожніх, яким підтверджується можливість їх поставки (файл «6937_vz.jpeg.pdf»).

Замовником 16.05.2025 року надано Учаснику Вимогу про усунення невідповідностей з установленим строком до 17.05.2025 19.01 год, де вказав, що в вище наданих довідках:
«1. Учасником не надано довідку від суб’єкта господарської діяльності (а саме від ФОП Літавріна Є.М.), на чиє ім’я ІП «І-АР-СІ» видало довідку №6937 та №6936 від 17.04.2025р. 2. На момент подання тендерної пропозиції Учасника зазначена довідка вже була не чинна.»

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
На основі вищесказаного, надання 24 годин на усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника, тендерна пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, є обов’язковою вимогою для замовника за умови, що тендерна пропозиція містить невідповідності, які стосуються саме кваліфікаційних критеріїв або допущених іншим невідповідностей у документах, окрім вимог, що стосуються інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції .
Іншими словами, Замовник не може дати учаснику 24 години на виправлення коли:
-відсутнє забезпечення тендерної пропозиції;
-відсутні документи в розділі технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, якщо такі вимагались;
-якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Проте, Замовник порушив зазначені норми Особливостей, надавши Вимогу про усунення невідповідностей Учаснику, адже вимоги пп. 3.3 - 3.5 п.3 містяться в частині - «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» є підтвердженням технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Невиконання вимог в цій частині – є прямою підставою для відхилення тендерної пропозиції.

На основі виявлених та наведених порушень слід зауважити та звернути особливу увагу Органу оскарження, якщо при прийнятті рішення № б/н від 12.05.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник керувався положеннями підпункту 2 пункту 44 Особливостей, то за аналогією та з урахуванням принципу рівного ставлення до учасників, він мав застосувати ті самі підходи і до тендерної пропозиції Учасника, яка також містить невідповідності в технічній специфікації, а саме в частині підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованого товару, які містяться в «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі». Оскільки і в пропозиції Скаржника, і в пропозиції Учасника наявні порушення щодо підтвердження характеристик товарів, обидві пропозиції мали б бути відхилені на однакових підставах.

У протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (б/н від 12.05.2025) Замовник зазначив, що Скаржник не підтвердив відповідність запропонованих товарів (зокрема, «п.8. Каструля з кришкою, 5,3 л», «п.11. Каструля з кришкою, 2,3 л», «п.41. Сковорода, 28 см») усім вимогам, визначеним у Додатку 1 до тендерної документації, у зв’язку з чим запропонований товар було визнано таким, що не відповідає технічним та якісним вимогам Замовника.




Водночас, тендерна пропозиція обраного Учасника також містить низку невідповідностей під час підтвердження відповідності запропонованих товарів вимогам, встановленим у Додатку 1 до тендерної документації. Отже, аналогічно до підстав, застосованих до Скаржника, пропозиція Учасника також повинна була бути відхилена як така, що не відповідає технічним та якісним вимогам Замовника.
Таким чином, Замовником при розгляді тендерної пропозиції Учасника було допущено порушення вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, так як розгляд наданих документів не був здійснений повно, всебічно та об’єктивно. Вважаємо, що Учасником не підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам технічної специфікації, що є безумовною підставою для відхилення такої пропозиції згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

З метою підтвердження правомірності своєї позиції, надаємо декілька рішень Органу оскарження, в яких наведено аналогічні порушення та які кваліфіковано як підстави для відхилення тендерних пропозицій: рішення №11358-р/пк-пз від 01.07.2024 року (Номер скарги: UA-2024-05-31-007050-a.a3), рішення № 19129-р/пк-пз від 02.12.2024 (Номер скарги: UA-2024-11-05-006557-a.a1), рішення № 13146-р/пк-пз від 01.08.2024 (Номер скарги: UA-2024-07-08-010165-a.a1).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних умов

Номер: 4e2b8e42866c42b78275a1e0c026a839
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013045-a.b2
Назва: Оскарження дискримінаційних умов
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2025 17:55
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2025 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ № 6678-р/пк-пз від 28.04.2025 з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ФОП "ГУБКА ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ", Олександр Губка +380730730800 horeca.ua@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 710b650860344cf6965a163fc5164938
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. 16 квітня 2025 року Замовником внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, а саме: до технічної специфікації (Додаток 1), тендерної документації та оголошення на веб-порталі Prozorro додано три нові позиції товару, які не є частиною первинного предмета закупівлі; не відповідають коду класифікатора ДК 021:2015 — 39220000-0; змінюють сутність предмета закупівлі, що є порушенням частини 5 статті 17 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178.
Скаржник ознайомився із документом «Перелік змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, внесені на підставі рішення АМКУ № 5112-р/пк-пз від 01.04.2025 та згідно п.54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р.» та виявив, що Замовник додав 3 (три) позиції, які не відносяться до коду ДК даної закупівлі.

Нагадуємо, що Замовник проводить процедуру закупівлі за Кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування.

По-перше, Згідно оновленої таблиці з Додатку №1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - Технічна специфікація) додано ще три нові позиції, а саме:
89 Блендер 1 Тип пристрою: блендер
Потужність: 1000 Вт
Кількість швидкостей: 5
Ємкість великого подрібнювача: 500 мл
Ємкість мірного стакану: 600 мл Оснащеність: захист від розбризкування; дисплей /LCD; ергономічна ручка; ніж з нержавіючої сталі; ручка SoftTouch; захист від перегріву /перевантаження; Низький рівень шуму.
Кнопка від'єднання насадок: наявна.
Комплектація: Подрібнювач (блендер); Мірний стакан; Вінчик; Інструкція
Матеріал насадок: нержавіюча сталь
Живлення: мережа /220-240 В/ 50/60 Гц
90 Ваги кухонні 1 Тип - електронні
Конструкція - з плоскою платформою
Максимальне навантаження - 15 кг
Крок виміру - 1 г
Одиниці виміру - г; кг; фунт; унція
Дисплей - наявний
Висота цифр на дисплеї - 25 мм
Управління - сенсорне
Живлення - 4 x AAA
Функції - автоматичне вимикання; тривала індикація результату; функція тари
Додатково - індикація перевантаження
Особливості - інтелектуальне світлодіодне підсвічування
Колір - чорний
Матеріал поверхні - скло
Габарити (ВxШxГ) – не більше 17 х 200 х 263 мм
91 Ваги дорожні електронні 1 Тип - дорожні електронні ваги
Матеріал - метал; пластик; тканина
Максимальне навантаження - 50 кг
Крок вимірювання - 50 г
Особливості - LED дисплей; індикатор перевантаження; автовідключення; індикатор низького заряду батареї; живлення CR2032x1 /(в комплекті)
Розміри – не більше 16 x 7 x 3,5 см
Колір – білий

Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку
Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Національний класифікатор України ДК 021:2015, затверджено Наказом Мінекономрозвитку України 23.12.2015 № 1749.
Згідно розділу ІІ «ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ» Національного класифікатору України ДК 021:2015, Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
- перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
- перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
- перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
- перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії.
Дев’ята цифра — контрольна.
Відповідно до коду за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 39220000-0 – Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, до предмета закупівлі мають включатися виключно товари, що безпосередньо стосуються побутового кухонного оснащення, посуду, інвентарю тощо.
Натомість позиції, які були включені Замовником у тендерну документацію у редакції від 16.04.2025 року, за своєю суттю та технічним призначенням належать до інших категорій ДК за четвертим рівнем класифікації:
Блендер — підлягає класифікації за кодом 39710000-2 – Електричні побутові прилади, а не як кухонне приладдя.
Ваги кухонні — належать до коду 38430000-8 – Прилади для вимірювання ваги або маси.
Ваги дорожні електронні — також підпадають під код 38430000-8, з уточненням — портативні вагові прилади, які не є кухонним приладдям чи інвентарем для закладів харчування.
Тобто, згідно з принципами класифікації товарів у рамках ДК 021:2015, ці три позиції мають інший функціональний характер та призначення, що класифікуються під іншими кодами за четвертою цифрою, і не можуть входити до закупівлі з кодом 39220000-0.

Таким чином, включення зазначених позицій до технічного завдання є порушенням Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 та класифікаційних правил «Єдиного закупівельного словника», що, в свою чергу, унеможливлює належну ідентифікацію закупівлі для потенційних учасників та значно звужує конкуренцію. З огляду на це, позиції №89–91 підлягають вилученню з технічної специфікації.

По-друге, Стаття 21 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає, що в оголошенні має бути чітко визначений предмет закупівлі відповідно до класифікатора ДК 021:2015. Його зміна в процесі закупівлі не допускається, оскільки вона впливає на коло потенційних учасників.
Також пункт 54 Особливостей (ПКМУ №1178) дозволяє вносити зміни, але не розширювати предмет закупівлі товарами, які не відповідають визначеному коду ДК.
Тобто Замовник штучно обмежив конкуренцію та створив перевагу окремим постачальникам, які можуть поставити як посуд, так і електронні пристрої. Однак, такі дії Замовника, який шляхом змін від 16.04.2025 року незаконно розширив предмет закупівлі за межі визначеного коду ДК 021:2015 – 39220000-0 є протиправними.

Скаржник вимагає вилучити з тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів позиції, які не відносяться до коду ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», а саме: Позиція №89 — Блендер; Позиція №90 — Ваги кухонні; Позиція №91 — Ваги дорожні електронні та привести предмет закупівлі у відповідність до вказаного коду ДК, визначеного Замовником у тендерній документації, з урахуванням його змістовного наповнення відповідно до класифікатора ДК 021:2015.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- витяги з Єдиного закупівельного словника.


2. Згідно ПЕРЕЛІКУ ЗМІН (до редакції від 16.04.2025).docx, 4. Пункт 3. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації викладено у новій редакції:

«3.3. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 89 інструкцію з експлуатації та оригінал гарантійного листа (довідки) від виробника, або постачальника офіційної продукції, яким підтверджується можливість поставки блендера, який є предметом даної закупівлі та пропонується учасником, або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу.
3.4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 90 видану виробнику або його уповноваженому представнику діючу декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 та копію чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ваги кухонні, а також оригінал листа (гарантійного листа та/або довідки та/або повідомлення та/або інформації тощо) від виробника або офіційного дистриб’ютора (постачальника офіційної продукції) ваг кухонних, яким підтверджується можливість поставки ваг кухонних, які є предметом даної закупівлі та пропонується учасником в його тендерній пропозиції або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу.
3.5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 91 оригінал листа (гарантійного листа та/або довідки та/або повідомлення та/або інформації тощо) від виробника або офіційного дистриб’ютора (постачальника офіційної продукції) ваг кухонних, яким підтверджується можливість поставки ваг дорожніх електронних, які є предметом даної закупівлі та пропонується учасником в його тендерній пропозиції або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу.».»
Скаржник звертає увагу на те, що відповідно до ПЕРЕЛІКУ ЗМІН (до редакції від 16.04.2025).docx, Замовником внесено зміни до пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 3, зокрема доповнено його пунктами 3.2–3.5, які стосуються позицій 89–91. Вказані вимоги містять окремі обов’язки для учасників щодо подання додаткових гарантійних листів, сертифікатів, санітарно-епідеміологічних висновків та інших документів, що підтверджують якість та можливість постачання відповідної продукції.
Разом з тим, як вже зазначалося у попередній частині скарги, позиції 89 (блендер), 90 (ваги кухонні) та 91 (ваги дорожні електронні) не належать до сфери предмета закупівлі, визначеного за кодом ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», оскільки за змістом та функціональним призначенням відносяться до інших кодів (39710000-2, 38430000-8 тощо).
Щодо пункту 3.2. Надання чинного висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на велику кількість позицій (наприклад, ополоники, ложки, сито, вінчики, форми для кексів тощо), недоцільність та порушення даної вимоги полягає в тому, що:
1) Ці товари не підлягають обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі відповідно до Переліку продукції, що підлягає оцінці відповідності, затвердженому постановою КМУ №1069 від 28.12.2016.
2) Відсутність зв’язку між предметом закупівлі та загрозою здоров’ю людей, оскільки йдеться про нехарчову продукцію, яка не контактує з їжею безпосередньо (наприклад, поличка для сушки дошок, ваги дорожні тощо).
Щодо пунктів 3.3-3.5. Вимога надання оригіналу гарантійного листа або довідки від виробника або офіційного дистриб’ютора, в яких обов’язково має бути зазначено номер оголошення про закупівлю, а також підтвердження можливості постачання конкретного товару.
По-перше, слід зауважити, що ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» прямо забороняє встановлювати вимоги, що ставлять учасників у нерівні умови, так як більшість постачальників на ринку України не мають прямого договору з виробником або «офіційного дистриб’ютора», натомість закуповують продукцію через дилерів, імпортерів або гуртових постачальників.
Проте, підтвердити можливість постачання товару можливо через інші документи, зокрема: технічні паспорти; скріншоти з сайтів виробника; наявність сертифікатів відповідності або товаросупровідних документів і тд.
Яскравим прикладом з даного питання є рішення Органу оскарження № 14944-р/пк-пз від 30.12.2021 (визнано порушенням вимогу про обов’язковість листа від виробника з підтвердженням постачання) та рішення по цій ж процедурі закупівлі № 5112-р/пк-пз від 01.04.2025 року (додаток до скарги).
По-друге, зазначені вимоги стосуються позицій, що взагалі не мають жодної ознаки критичності чи унікальності, наприклад:
• блендер – є масовим побутовим товаром у роздрібному та гуртовому продажу;
• ваги кухонні – доступні в десятках моделей без офіційної дистрибуції;
• дорожні ваги – товар загального споживання, часто імпортований без конкретного бренду.
Крім того, Блендер (позиція №89), до якого висунуто окрему вимогу щодо обов’язкового подання гарантійного листа від виробника або дистриб’ютора, середня вартість такого товару становить приблизно 4 000 грн, що у відсотковому співвідношенні є менше ніж 0,5% від загальної очікуваної вартості закупівлі, яка становить 736 077,00 грн.
Те ж саме стосується позиції Кухонні ваги — це типовий побутовий товар, що широко розповсюджений на споживчому ринку, реалізується у мережевих магазинах, маркетплейсах та гуртових постачальників без обов’язкової прив’язки до офіційних дистриб’юторів.
Середня ринкова вартість таких ваг становить приблизно 400–600 грн, що в структурі закупівлі на 736 077,00 грн є менше ніж 0,1% від загальної очікуваної вартості.

На підтвердження зазначеного, Скаржник надає приклади товарних позицій (ваг кухонних та блендеру), що у вільному доступі реалізуються на популярних торговельних онлайн-майданчиках, таких як Rozetka, Prom.ua, Epicentr, Eldorado та інші. Вартість таких товарів коливається в межах 400–600 грн на ваги, та 1500-4000 грн на блендер, що свідчить про масовість, поширеність та доступність позиції на ринку, а отже — відсутність підстав для встановлення надмірних і дискримінаційних вимог до підтвердження можливості постачання такого товару. Для наглядного прикладу, надаємо посилання на такі товари:
1. https://prom.ua/ua/p2405134497-blender-displej-lcd.html

2. https://prom.ua/ua/p1727370355-vesy-kuhonnye-camry.html


Тобто, вимоги щодо надання повного пакету документів (гарантійний лист із номером оголошення, декларації, експертизи, інструкції тощо) не містять ознак розумності та пропорційності, оскільки вказаний товар не є критичним, спеціалізованим чи унікальним; відсутні підстави вважати, що без таких документів може бути поставлено неякісну або фальсифіковану продукцію; ризик недобросовісної поставки для такої позиції є мінімальним, порівняно із більш вартісними та технічно складними товарами у складі закупівлі.

Встановлення надмірних вимог до незначних товарних позицій порушує принцип пропорційності та є ознакою необґрунтованого обмеження конкуренції, що прямо заборонено ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».

По-третє, Вимога зазначити номер закупівлі в гарантійному листі є надмірною та безпідставною – такий реквізит не регламентований жодним нормативно-правовим актом.
Згідно практики АМКУ, рішення Органу оскарження постійно визнає дискримінаційними вимоги Замовників щодо обов’язкової наявності гарантійного листа тільки від виробника, з вказівкою на номер закупівлі. (рішення №604-р/пк-пз від 19.03.2024).

Тому, встановлення вимог до надання документів на продукцію, які взагалі не відповідають предмету закупівлі за обраним ДК, є не лише порушенням предметної межі закупівлі, але й надмірним обтяженням учасників, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та рівного доступу, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, затвердженими Постановою КМУ №1178.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести умови документації у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів рівного доступу і недискримінації шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме:
1) Вилучити з тендерної документації (технічної специфікації) позиції, які не відносяться до коду ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», а саме: Позиція №89 — Блендер; Позиція №90 — Ваги кухонні; Позиція №91 — Ваги дорожні електронні.
2) Виключити з тендерної документації пункти 3.2–3.5 як такі, що містять дискримінаційні, безпідставні та надмірні вимоги до учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних умов

Номер: 897ce26423b249589e7e904e9a2ceb92
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013045-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних умов
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.04.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником: 16.04.2025 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ № 5112-р/пк-пз від 01.04.2025 з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ФОП "ГУБКА ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ", Олександр Губка +380730730800 horeca.ua@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7b1e5841c9cf43ab9e8c914eec641edf
Заголовок пункту скарги: Оскарження дискримінаційних умов, які вказані у тендерній документації. Зміст скарга наведено у скарзі та доданих файлах
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно пункту 3.2 розділу 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації) до тендерної документації (далі – ТД), встановлено вимогу:
«3.2. Надати чинний висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству. Вимога стосується наступних позицій: № 9, 11, 13, 41.»
Відповідно до позицій 9, 11, 13, 41 до них відноситься:
- позиція 9 - Каструля з кришкою, 4 л,
- позиція 11 - Каструля з кришкою, 2,3 л,
- позиція 13 - Каструля (ківш) з кришкою, 1 л,
- позиція 41 - Сковорода, 28 см.

Скаржник вважає, що вищезгадана вимога є дискримінаційними та такою, що суперечать чинному законодавству враховуючи наступне.
Наукова санітарно-епідеміологічна експертиза – це спеціальний вид досліджень, який передбачає аналіз відповідності продукції, технологій, об’єктів та інших факторів санітарним нормам і правилам на науковому рівні.
До нормативно-правових актів, що регулюють наукову санітарно-епідеміологічну експертизу відносять:
- Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (визначає основні принципи здійснення державного контролю та експертиз у сфері санітарного законодавства),
- Постанова Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 р. № 1218 "Про затвердження Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи" (визначає механізм проведення експертизи, включаючи наукові дослідження для оцінки ризиків),
- Наказ Міністерства охорони здоров'я України № 247 від 09.10.2000 (затверджує порядок проведення експертизи) та № 120 від 14.03.2006 (встановлює процедуру оформлення висновків),
- Державні санітарні норми та правила (ДСанПіН, ДСП, Гігієнічні регламенти) (визначають конкретні критерії для оцінки безпеки продукції, об’єктів, технологій тощо).
Необхідність проведення наукової санітарно-епідеміологічної експертизи доцільно при: впровадженні нових технологій у виробництві, оцінці безпечності нових хімічних речовин, матеріалів, харчових добавок, пестицидів тощо, дослідженні впливу факторів навколишнього середовища на здоров’я населення, обґрунтуванні змін у санітарному законодавстві.
На даний час, новим законодавством у сфері громадського здоров’я, зокрема Законом України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-IX, так і іншим законодавством, не передбачено складання такого документу як - висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи
Нагадуємо, що з 1 жовтня 2023 року в Україні скасовано обов'язковість отримання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для нехарчової продукції.
Це означає, що для підтвердження якості та безпечності зазначених товарів більше не потрібно отримувати такий висновок.
Скаржник планує запропонувати наступний товар:
- по позиціях 9 (Каструля з кришкою, 4 л), 11 (Каструля з кришкою, 2,3 л), 13 (Каструля (ківш) з кришкою, 1 л) продукцію ТМ «ATELIER», що виробляється XINHUI RIXING STAINLESS STEEL PRODUCTS CO, LTD, продукція якого відповідає чинному санітарному законодавству, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/15892 від 31.08.2021 року (Додаток №1 до скарги)
- по позиції 41 (Сковорода, 28 см.) продукцію, що виробляється YINDU KITCHEN EQUIPMENT CO, LTD, продукція якого відповідає чинному санітарному законодавству, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/29384 від 30.12.2020 року (Додаток №2 до скарги)

Тобто, на запропонований товар по позиціях 9, 11, 13, 41 Скаржник має можливість надати чинні Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, оскільки такі висновки були видані до втрати чинності Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", однак ні Скаржник ні інші суб’єкти господарювання не будуть мати змогу надати по таким позиціях Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи оскільки:
- Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", яким передбачалося видачу такого документу, втратив чинність 01.10.2023 року;
- щодо товару «Каструля з кришкою, 4 л», «Каструля з кришкою, 2,3 л», «Каструля (ківш) з кришкою, 1 л», «Сковорода, 28 см.» взагалі не видавалися висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи.

Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які до 01.10.2023 року отримали висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи щодо товару «Каструля з кришкою, 4 л», «Каструля з кришкою, 2,3 л», «Каструля (ківш) з кришкою, 1 л», «Сковорода, 28 см.», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, які мають можливість запропонувати товар, який має чинні на момент проведення процедури закупівлі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо запропонованого товару.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункті 3.2 розділу 3 Додатку №3 ТД, а саме:
«3.2. Надати чинний висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству. Вимога стосується наступних позицій: № 9, 11, 13, 41.»

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 1 - 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.


2. Згідно пункту 3.4 розділу 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 до ТД, встановлено вимогу:
«3.4. На підтвердження якості матеріалу (нержавіюча сталь), з якого буде виготовлена продукція з нержавіючої сталі, в складі документів тендерної пропозиції надати свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі.»

Скаржник вважає, що вищезгадана вимога є дискримінаційними та такою, що суперечать чинному законодавству враховуючи наступне.
Скаржник планує запропонувати продукцію ТМ «ATELIER», яка виготовляється із нержавіючою сталі, що виробляється XINHUI RIXING STAINLESS STEEL PRODUCTS CO, LTD.
Продукція такого виробника відповідає чинному санітарному законодавству, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/15892 від 31.08.2021 року (Додаток №1 до скарги)
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має дотримуватися принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та пропорційності.
Вимога щодо надання документів, які не мають відношення до предмета закупівлі, може безпідставно обмежувати коло потенційних постачальників, адже якщо встановлювати недоречні та необґрунтовані вимоги це призводить до створення перешкод для участі у тендері усіх бажаючих учасників, оскільки не всі постачальники кухонного посуду можуть отримати сертифікати саме на труби з нержавіючої сталі. Адже труби з нержавіючої сталі — це промисловий матеріал, який використовується у будівництві, промисловому обладнанні, трубопроводах тощо.
В даному випадку, до предмету закупівлі включено побутовий посуд та кухонне приладдя, для яких існують інші документи, що підтверджують їх якість (наприклад, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
До того ж вимога про сертифікацію труб не гарантує, що кінцевий товар (ніж, чайник, набір для спецій і тд) відповідає необхідним нормам якості, та Скаржник взагалі не зрозуміє яке має відношення труби з нержавіючої сталі до кухонного посуду.
Повторно наголошуємо, що труби не є предметом даної закупівлі, то яким чином документ до труб підтверджує якість, Скаржнику не зрозуміло.

З наведеного вбачаємо, що встановлені Замовником вимоги про надання свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі є необґрунтовано, так як предмет закупівлі – кухонне приладдя.

Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які зможуть надати свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, які мають можливість запропонувати товар, який має чинні на момент проведення процедури закупівлі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо запропонованого товару.
Більше того, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які запропонують товар, що виробляється на території України, оскільки документи, що вказані у пункті 3.4 розділу 3 Додатку №3 ТД, існують лише в Україні.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункті 3.4 розділу 3 Додатку №3 ТД, а саме:
«3.4. На підтвердження якості матеріалу (нержавіюча сталь), з якого буде виготовлена продукція з нержавіючої сталі, в складі документів тендерної пропозиції надати свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі.»

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації