• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 427-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області

Завершена

413 348 055.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 066 740.28 UAH
Період оскарження: 29.01.2025 21:47 - 13.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на протокольне рішення (протокол) № 70 від 24.02.2025

Номер: 70b1bbc2eccf4d51a7a7d067e5d8e28c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-29-018623-a.c1
Назва: Скарга на протокольне рішення (протокол) № 70 від 24.02.2025
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 16:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.03.2025 13:21
Автор: ТОВ "ПБФ ГРУП", Олександр Краснопєвцев +380675475793 oleksandr.krasnopievtsev@pbf.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 993797ac59424345a31aff54fb2e86f1
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника (Протоколом) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБФ ГРУП», вважає його неправомірним
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника (Протоколом) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБФ ГРУП», вважає його неправомірним та в підтвердження чого зазначає наступне.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII 25 грудня 2015 року (надалі по тексту – ЗУ «Про публічні закупівлі»).


Порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування встановлені ОСОБЛИВОСТЯМИ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі по тексту - Особливості).

Пунктом 43 Особливостей, встановлено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Крім того, згідно п.п. 2 Опису формальних помилок п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», визначено Опис та приклади формальних несуттєвих помилок. Які визначено згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» в Тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Зокрема п.п.2 Встановлено, що формальною є помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та /або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.

Також, у п. 1 розділу 3 своєї Тендерної документації Замовник зазначив: Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Опис формальних помилок:
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
12. … Допускається заокруглення значень у розрахунках договірної ціни, які не впливають на загальну вартість пропозиції.

Таким чином, якщо навіть припустити та уявно віднести заокруглення до формальної помилки, про що викладена вище нормативна аргументація, то такі заокруглення не призводять до відхилення Тендерної пропозиції, так як, вони (заокруглення) у нашому випадку не впливають на ціну Тендерної пропозиції Учасника та / або не стосуються характеристик предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до Учасника процедури закупівлі.

Твердження Замовника, що Учасником надано в Тендерній пропозиції Підсумкову відомість ресурсів (файл «96_ДЦ_ПВР.pdf»), яка не відповідає Відомості ресурсів Замовника, що є складовою Тендерної документації є таким, що суперечить вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, виходячи з нижченаведеного:

Надані розрахунки у складі Тендерної пропозиції Скаржника, не є такими що не відповідають відомості ресурсів Замовника, навпаки, проведені та надані ТОВ «ПБФ ГРУП» розрахунки є більш детальними та точними, в той час, як розрахунки Замовника містять заокруглені значення по відношенню до значень, зазначених Скаржником в своїй Тендерній пропозиції – Підсумковій відомість ресурсів (файл «96_ДЦ_ПВР.pdf»).

Таким чином, якщо провести математичне заокруглення чисел, наведених у Тендерній пропозиції Учасника (Підсумкова відомість ресурсів), то такі числа (зазначені Учасником), за правилами математичного заокруглення, будуть в повній мірі відповідати Вимогам (числам) Тендерної документації Замовника – Відомості ресурсів. Вказане наочно проілюстровано в таблиці нижче.

Вимоги Тендерної документації Замовника
(Відомість ресурсів) Тендерна пропозиція Учасника
(Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв)
( файл «96_ДЦ_ПВР.pdf») Кількість після математичного заокруглення чисел, зазначених у Тендерній пропозиції Учасника – Підсумкова відомість Ресурсів

Щодо нормативного закріплення у чинному законодавстві України правил заокруглення, варто зауважити, що відповідно до п.п. 1 та п.п. 2 п. 4 ПОСТАНОВИ ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ від 15.03.2018 № 25 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0025500-18#Text):
Під заокругленням (округленням) слід розуміти математичну операцію, яка полягає в заміні числа в бік збільшення або зменшення з відповідною точністю.
1) сума, що закінчується від 1 до 4 копійок, заокруглюється в бік зменшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок;
2) сума, що закінчується від 5 до 9 копійок, заокруглюється в бік збільшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок.
Заокруглення не є знижкою або надбавкою, рекламою або стимулюванням продажу товарів (робіт, послуг) у значенні цих термінів, визначених законодавством України.
Слід зауважити, що в програмному комплексі АВК5, в якому розраховувалася кошторисна документація на даний тендер, всі розрахунки проводяться з ознакою «Заокруглення кількості ресурсів (критерій заокруглення- 1 коп. вартості)», що можна перевірити в інформаційній моделі, наданій Замовнику при подачі Тендерної документації.
Звертаємо увагу, що кошторисна документація Скаржника була чітко розрахована згідно РЕКН в програмному комплексі АВК5, без зміни нормативної кількості годин роботи механізмів (такі дані маш/год роботи механізмів надає програмний комплекс АВК5 без заокруглення для більш точного розрахунку, а надалі, при формуванні кінцевої вартості даного ресурсу враховується ознака заокруглення до 1 коп. вартості). Тобто, вимога заокруглення до 0,0001 маш/год роботи механізмів не порушує умови технічної специфікації, а тим паче не впливає на вартість Тендерної пропозиції Учасника, як наслідок, подані розрахунки не впливають на загальну ціну Тендерної пропозицію Учасника.
Таким чином, як було зазначено вище, при проведені математичного заокруглення кількості (чисел – грн.), викладених в Тендерній пропозиції Учасника (Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв – файл «96_ДЦ_ПВР.pdf»), заокруглені за правилами математичного заокруглення числа (грн.) в повній мірі відповідають числам (грн.), викладеним в Тендерній документації Замовника (Відомість ресурсів), а отже Тендерна пропозиція Учасника (Підсумкова відомість ресурсів) також в повній мірі відповідає Вимогам Тендерної документації Замовника (Відомості ресурсів).

Крім того, варто зауважити, що Тендерна документація Замовника не містить вимог або вказівок щодо конкретних правил/порядку заокруглення під час підготовки Відомості ресурсів. Відсутність таких вимог в Тендерній документації̈ Замовника є підставою вважати що підстави, за якими було відхилено Тендерну пропозицію Скаржника є безпідставними, в той час як розрахунки, подані у складі Тендерної пропозиції ТОВ «ПБФ ГРУП» є такими, що відповідають умовам Тендерної документації Замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника