• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Особисте страхування працівників (водіїв) від нещасних випадків (страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв автомобільного та міського електричного транспорту від нещасних випадків)

Завершена

87 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 870.00 UAH
Період оскарження: 30.12.2024 15:10 - 20.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 0d2d5d2512f2442aa5a044233fc8ebbd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-30-007551-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.01.2025 15:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.01.2025 16:04
Дата виконання рішення Замовником: 17.01.2025 11:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником на виконання рішення Антимонопольного комітету України внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7dc39e54af6f4485b4ad9b70bf9666c9
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо членства учасника в МТСБУ та наявності ліцензії (п. 10 табл. 1 дод 2 ТД, п 12 табл. 1 дод. 2 ТД).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 10 таблиці 1 додатку № 2 до Тендерної документації та пунктом 12 таблиці 1 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме: учасник повинен надати скановану копію ліцензії на право провадження страхової діяльності у формі обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів або довідку в довільній формі, яка містить інформацію з посиланням на відкриті джерела, які підтверджують отримання учасником такої ліцензії, або лист від уповноваженого органу, зміст якого підтверджує видачу цієї ж ліцензії. Додатково, необхідно надати копію свідоцтва про членство (асоційоване або повне) в МТСБУ.

1. Щодо членства учасника в МТСБУ та наявності ліцензії (п. 10 табл. 1 дод 2 ТД, п 12 табл. 1 дод. 2 ТД).
Прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який має ліцензію на право провадження страхової діяльності у формі обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (далі – ОСЦПВВНТЗ) або довідку в довільній, яка містить інформацію з посиланням на відкриті джерела, що підтверджують отримання учасником такої ліцензії, або лист від уповноваженого органу, зміст якого підтверджує видачу цієї ж ліцензії. Додатково, та є членом (асоційованим або повним) МТСБУ.
Скаржник не є членом МТСБУ, не може надати вищевказану ліцензію або довідку та прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ») в чинній на дату оголошення закупівлі редакції, страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно п. 51.1 ст. 51 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик має право звернутися до МТСБУ із заявою про набуття членства за умови наявності в нього ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Відповідно до п. 39.1. ст. 39 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення страхування від нещасних випадків, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення страхування від нещасного випадку (у тому числі на випадок виробничої травми та професійного захворювання) та страхування від нещасного випадку, уключаючи страхування на випадок виробничої травми та професійного захворювання. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення ОСЦПВВНТЗ, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, в тому числі на здійснення страхування від нещасних випадків.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері ОСЦПВВНТЗ. Тому, не має ліцензії з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ та, не може надати про це відповідну довідку.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення страхування від нещасного випадку (у тому числі на випадок виробничої травми та професійного захворювання) і страхування від нещасного випадку, уключаючи страхування на випадок виробничої травми та професійного захворювання (Клас страхування № 1), та має ліцензоване право і можливість укласти із Замовником договір страхування із належним його подальшим виконанням.
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо членства учасника в МТСБУ, надання ліцензії на здійснення ОСЦПВВНТЗ та відповідної довідки є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО класу страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування від нещасних випадків (Клас страхування № 1), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення страхування від нещасних випадків (Клас страхування № 1) чинним законодавством не передбачено членство страховика в МТСБУ, наявності ліцензії на здійснення ОСЦПВВНТЗ та довідки про це. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище обов’язковим вимогам Замовника.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1db1e16e7c9e4b83b84eb4f501792a76
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо наявності підрозділів та представництв (п. 11 табл. 1 дод. 2 ТД та п. 1.1 табл. 2 дод. 2 ТД).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Також, пунктом 11 таблиці 1 додатку № 2 до Тендерної документації та пунктом 1.1 таблиці 2 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що учасник повинен надати довідку довільної форми про наявність відокремленого підрозділу в місті Івано-Франківську та довідку (лист) довільної форми, в якій зазначається опис обладнання та матеріально-технічної бази з інформацією про наявність представництва в м. Івано-Франківську (із зазначенням адреси і номера телефона).

2. Щодо наявності підрозділів та представництв (п. 11 табл. 1 дод. 2 ТД та п. 1.1 табл. 2 дод. 2 ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має відокремлений підрозділ в місті Івано-Франківську та може надати довідку, в якій зазначатиметься опис обладнання та матеріально-технічної бази з інформацією про наявність представництва в м. Івано-Франківську.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають відокремленого підрозділу в місті Івано-Франківську та може надати довідку, в якій зазначатиметься опис обладнання та матеріально-технічної бази з інформацією про наявність представництва в м. Івано-Франківську, але можуть надавати страхові послуги із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має відокремленого підрозділу в місті Івано-Франківську та може надати довідку, в якій зазначатиметься опис обладнання та матеріально-технічної бази з інформацією про наявність представництва в м. Івано-Франківську.
Враховуючи те, що Скаржник не має відокремленого підрозділу в місті Івано-Франківську та може надати довідку, в якій зазначатиметься опис обладнання та матеріально-технічної бази з інформацією про наявність представництва в м. Івано-Франківську, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно яких ТОВ «Асистуюча компанія «Укравтоекспертиза», ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, організація та ведення процедури лікування, виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, в тому числі й у м. Івано-Франківську (копії договорів № 2020/01/СК від 09.03.2020 р., № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. та № INA 02/08 від 01.08.2024 р. додаються).
Також, зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, представництва в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e4c5efe8eb864a55b26d06d38b5a8d5d
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо аналогічного договору (п.п. 3.1, 3.2 та 3.3 табл. 2 дод. 2 ТД).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктами 3.1, 3.2 та 3.3 таблиці 2 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником визначено обов’язок учасника надати копію аналогічного договору (генеральної угоди) на страхування не менше 200 осіб на протязі одного року, за будь-який період останніх 2-х років, лист-відгук від замовника аналогічного договору та копії документів, що свідчать про повне виконання аналогічного договору.

3. Щодо аналогічного договору (п.п. 3.1, 3.2 та 3.3 табл. 2 дод. 2 ТД).
Скаржник не має аналогічного договору на страхування від нещасних випадків не менше 200 осіб за одним договором.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний договір на страхування від нещасних випадків не менше 200 осіб одним договором. Скаржник має відповідну ліцензію на підставі якої має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування від нещасних випадків не менше 200 осіб за одним договором, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідні листи-відгуки та копії документів, що свідчать про повне виконання такого договору.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні від нещасних випадків, зокрема, лише у 2023 р. Скаржником укладено 15760 окремих договорів страхування від нещасних випадків із фізичними особами та 112 договорів із юридичними особами (менше 200 осіб за одним договором), що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія річного звіту додається, доказ – приклад договору страхування від нещасних випадків (копія договору № 01.02-000274 від 19.06.2023 р.).
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають аналогічний договір на страхування від нещасних випадків не менше 200 осіб за одним договором та листи-відгуки з копіями документів, що свідчать про повне виконання такого договору, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору на страхування від нещасних випадків не менше 200 осіб за одним договором,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації