• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з обслуговування системи протипожежної сигналізації та системи керування евакуюванням )

Завершена

385 550.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 855.50 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 16:06 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА (оскарження рішення щодо визначення переможця)

Номер: 99706052142e49f8aa903e1cb891750e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-011268-a.c2
Назва: СКАРГА (оскарження рішення щодо визначення переможця)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.04.2024 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2024 09:24
Дата виконання рішення Замовником: 10.05.2024 12:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником на виконання рішення АМКУ №7991-р/пк-пз від 06.05.2024 року скасовано рішення щодо визначення переможцем торгів ПП «СПЕЦПОЖСЕРВИС-ЮГ» (ЄДРПОУ 41397479)
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА СЛУЖБА "ПРАЙД", Григорій Діногло +380503088810 fireagency.pride@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a53464b481c74256ab28531c7eb63c0f
Заголовок пункту скарги: Відсутня копія або оригінал Акту або інформаційної довідки щодо матеріалів атестації робочих місць за умовами праці
Опис заперечення: Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Учасники мають надати копію або оригінал Акту або інформаційної довідки щодо матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Документи мають бути чинними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Учасники мають надати копію або оригінал Акту або інформаційної довідки щодо матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Документи мають бути чинними.
У складі тендерної пропозиції відсутня копія або оригінал Акту або інформаційної довідки щодо матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442).
Таким чином, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦПОЖСЕРВИС-ЮГ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 7b78dd2eb04a4e0f9c2a5d8add93aa6c
Заголовок пункту скарги: Не надано інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації.
Опис заперечення: Відповідно до п. 1 розділу 3 тендерної документації: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: 3) інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі з відповідною технічною специфікацією, зазначеним у Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідно до п. 6 розділу 3 тедерної документації: Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції надано інформацію, а саме: лист-погодження №974/04/24 від 04.04.2024 року (файл: 3. лист-згода з технічною специфікацією.pdf), яка містить додаток 2 до тендерної документації. Проте вказана інформація не підтверджує наступні пункти додатку 2 до тендерної документації:
13. Учасник повинен вести документацію з технічного обслуговування устаткування.
14. Учасник повинен мати у наявності необхідні для виконання Послуг пристрої, інструменти, вимірювальне обладнання, технічні засоби для реагування на спрацювання систем протипожежного захисту, у тому числі пристрій для перевірки працездатності систем пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму).

Також у складі тендерної пропозиції надано документи, а саме: договірну ціну та розрахунки до неї (файл: 1. Тендерна пропозиція.pdf), в якій не враховано послуги з Вимірювання електричного опору шлейфа сигналізації, опору ізоляції електричних ланцюгів (відповідно до регламентів у додатках 1.1., 1.2, 1,3 до технічних вимог, що містяться додатку 2 до тендерної документації).

Таким чином, у складі тендерної пропозиції не надано інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦПОЖСЕРВИС-ЮГ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 1ed920f396fe441eb7e21bfa436b9395
Заголовок пункту скарги: Не надано на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної у вищенаведеній довідці в п.3-7, а саме: документів на підтвердження права власності відповідним майном.
Опис заперечення: Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації часники мали надати: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
2.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ, на підтвердження права власності/володіння/ користування, тощо, відповідним майном.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази №1084/04/24 від 15.04.2024 року (файл 53. Довідка щодо матеріально - технічної бази.pdf), в якій вказано наступну інформацію про наявність:





Проте, у складі тендерної пропозиції не надано на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної у вищенаведеній довідці в п.3-7, а саме: документів на підтвердження права власності відповідним майном.

Таким чином, у тендерній пропозиції наявні невідповідності, що передбачені п. 43 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: e2d6ad97c3c74f6abb45e997c76ed930
Заголовок пункту скарги: Надано довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій не вказано інформацію про освіту
Опис заперечення: Відповідно до п. 3 додатку 3 до тендерної документації часники мали надати: довідку за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), в якій зазначається інформація щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1, які будуть залучені для виконання робіт з організації доставки, встановлення, налагодження апаратури та проведення технічного інструктужа персоналу по роботі на апараті, які мають необхідні знання та досвід (освіта, посада, кваліфікація тощо)*. Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які затверджені Постановою КМУ «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 23 листопада 2016 р. №852.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції надано довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл: 54. Довідка щодо наявності працівників.pdf), в якій не вказано інформацію про освіту.
Таким чином, у тендерній пропозиції наявні невідповідності, що передбачені п. 43 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 53ce4fa4e6ee40d3adc104380d780688
Заголовок пункту скарги: Сертифікати не в повній мірі підтверджують вимоги замовника.
Опис заперечення: Відповідно до п. 3 додатку 3 до тендерної документації часники мали надати: копії документів/свідоцтв, що підтверджують присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації працівників, що будуть виконувати роботи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. А саме, на наступних працівників з переліку, вказаному у довідці:
1) керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.
2) працівники-виконавці робіт учасника:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажника радіоелектронної апаратури та приладів) – не нижче 3-го розряду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції не надано копії документів/свідоцтв, що підтверджують присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації працівників, що будуть виконувати роботи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. А саме, на наступних працівників з переліку, вказаному у довідці:
1) керівник робіт з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.
2) працівники-виконавці робіт учасника:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажника радіоелектронної апаратури та приладів) – не нижче 3-го розряду.

У складі тендерної пропозиції надано сертифікати (файл: 54.9. Сертифікати проходження навчання Тірас.pdf), проте вони не в повній мірі підтверджують вищенаведені вимоги замовника.

Таким чином, у тендерній пропозиції наявні невідповідності, що передбачені п. 43 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: adc49725868a4118815d6fb14810acd8
Заголовок пункту скарги: Не надано підтверджуючих документів про проходження працівниками-виконавцями робіт учасника навчання на тему: налаштування, введення в експлуатацію та обслуговування протипожежного обладнання, а саме приладу приймально-контрольного пожежного, що видані організацією, яка має відповідне право на проведення такого навчання.
Опис заперечення: Відповідно до п. 3 додатку 3 до тендерної документації часники мали надати: Стосовно всіх працівників-виконавців робіт у складі пропозиції надаються наступні документи: оригінали або копії підтверджуючих документів про проходження працівниками-виконавцями робіт учасника навчання на тему: монтаж, налаштування, введення в експлуатацію та обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально-контрольний пожежний), видані організацією, яка має відповідне право на проведення такого навчання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції не надано підтверджуючих документів про проходження працівниками-виконавцями робіт учасника навчання на тему: налаштування, введення в експлуатацію та обслуговування протипожежного обладнання, а саме приладу приймально-контрольного пожежного, що видані організацією, яка має відповідне право на проведення такого навчання.
Таким чином, у тендерній пропозиції наявні невідповідності, що передбачені п. 43 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з обслуговування системи протипожежної сигналізації та системи керування евакуюванням)

Номер: 51a7373c6cad4f0a98f331b57fce1aee
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-011268-a.a1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з обслуговування системи протипожежної сигналізації та системи керування евакуюванням)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.04.2024 12:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення АМКУ № 5541р/пк-пз від 27.03.2024 року замовником було внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА СЛУЖБА "ПРАЙД", Григорій Діногло +380503088810 fireagency.pride@gmail.com

Пункт скарги

Номер: e140f0e395144808ab05e4a98aaf726c
Заголовок пункту скарги: В декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки повинна бути зазначена адреса місця надання послуг або «за місцем знаходження замовників».
Опис заперечення: ВІДПОВІДНО ДО Ч.1 П.21 ДОДАТКА 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Вимога тендерної документації:
«21. Вимоги до документів, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, ненадання чи виправлення яких призведе до зміни предмету закупівлі:
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці з відміткою про реєстрацію в територіальному органі Держпраці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та роботи верхолазні, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. В декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки повинна бути зазначена адреса місця надання послуг або «за місцем знаходження замовників».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Як потенційний учасник, наша компанія має Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка зареєстрована у територіальному органі Держпраці 19 лютого 2024 року, за №ДК1351/ПД/2-24 із зазначеним «місцем виконанням робіт/експлуатації, що змінюється: м. Одеса та Одеська область, Південний регіон України за договорами, за контрактами тощо, що зберігаються у роботодавця» (додаємо, як доказ).
Однак, в тендерній документації містися чітка вимога, що: « у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки повинна бути зазначена адреса місця надання послуг або «за місцем знаходження замовників».
Звертаємо увагу, що відповідно до Додатку 2 Тендерної документації, зазначене таке місце надання послуг:
«Місце надання :
– м. Одеса, вул. Академіка Воробйова, 9 (відділення № 14; відділення № 1; відділення № 22; дитяче відділення; токсикологічна лабораторія);
- м. Одеса, вул. Канатна,27 (об’єкт Літ. Г, Д, Е, Л, М);
- м. Одеса, вул. Бреуса,26/2 (наркологічне відділення))»

В наявній у нас Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, вказано «місцем виконанням робіт/експлуатації, що змінюється: м. Одеса та Одеська область, Південний регіон України за договорами, за контрактами тощо, що зберігаються у роботодавця» .
Отже, оскільки послуги, що є предметом закупівлі будуть виконуватись в м. Одеса, то наявна у нас Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, повністю відповідає потребам Замовника та вимогам чинного законодавства.

Проте, формулювання Замовником вимоги, обмежуючим чином, позбавляє Скаржника підготувати пропозицію належним чином у відповідності до вимог Тендерної документації, незважаючи на наявність Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, через наявність формулювання: повинна бути зазначена адреса місця надання послуг або «за місцем знаходження замовників».
Наголошуємо, що взяти участь у цій процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають декларацію відповідності матеріально-технічної бази де у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки буде зазначено саме адреса, де буде надаватись послуга або за місцем знаходження замовника, а це є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, оскаржувана вимога має бути змінена в Тендерної документації з метою приведення останньої у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі».
Аналогічного висновку, також дійшла Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 7398 -р/пк-пз від 14.12.2022 (додається до Скарги як доказ).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: f7dea40494664c23b5bd9ba10e610c40
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання звітів аудиту по сертифікатам
Опис заперечення: ВІДПОВІДНО ДО Ч.2 П.21 ДОДАТКА 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Вимога тендерної документації:
«- технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи, видані на Учасника або на субпідрядника, а саме:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату ;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Як потенційний учасник, наша компанія має наступні сертифікати, які вимагає Замовник, а саме:
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»,
сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»,
сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»,
сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці»,
сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання»,
сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»,
сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги».
Як докази, надаємо сертифікати у складі скарги.

Однак, у нас відсутні деякі звіти аудиту по сертифікатам.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою КМУ «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 23 листопада 2016 року № 852, визначається вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Вищезазначені ліцензійні вимоги не передбачають обов'язкової наявності у потенційних учасників таких документів:
«- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату ;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату».
У якості доказів надаємо Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додається до Скарги як доказ).
Також, повідомляємо, що 01 січня 2018 року втратив чинність Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" і саме з цього моменту в Україна передбачена тільки добровільна сертифікація.
Звертаємо увагу, що стандартизація та впровадження на підприємстві стандартів ДСТУ ISO будь-яких, у тому числі, і зазначених вище – є добровільним волевиявленням суб’єкта господарювання, обов’язковість якого не передбачена жодними нормами.
Скаржник вважає, що встановлення даної вимоги саме в такій редакції нічим не обґрунтовано та не підтверджено, що свідчить про свідоме бажання Замовника обмежити конкуренцію під час проведення Закупівлі. Адже з незрозумілих причин Замовник встановлює додаткові обмежувальні вимоги до Сертифікатів ISO.
Ми, вважаємо, що це дискримінаційна вимога, замовник штучно звужує коло потенційних учасників, тобто усуває реальну конкуренцію. Не зрозуміло з якою метою, потенційні учасники повинні надавати звіт аудиту, якщо в самому сертифікаті вставлений термін його дії. Також, зазначаємо, що звіт аудиту до кожного сертифікату містить комерційну та конфіденційну інформацію.
Відповідно до статті 162 Господарського кодексу України, суб'єкт господарювання, що є володільцем технічної, організаційної або іншої комерційної інформації, має право на захист від незаконного використання цієї інформації третіми особами, за умов, що ця інформація має комерційну цінність у зв'язку з тим, що вона невідома третім особам і до неї немає вільного доступу інших осіб на законних підставах, а володілець інформації вживає належних заходів до охорони її конфіденційності.
Оскільки, ми є володільцями комерційної інформації та здійснюємо належний її захист, а встановлена вимога замовника, щодо надання звітів аудиту, які підтверджують первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату, є порушенням наших прав та є дискримінаційними, оскільки надати звіти аудиту по усім зазначеним сертифікатам ми не можемо, незважаючи на наявність чинних усіх перелічених сертифікатів.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати вищезазначені сертифікати зі звітами аудиту які підтверджують первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату, а це суттєво обмежує коло потенційних учасників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Аналогічного висновку, також дійшла Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму Рішенні № 15925-р/пк-пз від 05.10.2023 (додається до Скарги як доказ).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 6e63684b0a7c4b8695a232b94647835e
Заголовок пункту скарги: Надати аналогічні договори, за умовами яких було отримано товар за аналогічним кодом ДК
Опис заперечення: ВІДПОВІДНО ДО ДОДАТКА 3 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Вимога тендерної документації:
«Документи, які надають учасники для підтвердження встановлених кваліфікаційних критеріїв
1.1. Заповнена довідка, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною примірною формою (таблиця 1.1.), за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)** (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю).

Таблиця 1.1.
№ з/п Інформація щодо замовника (найменування, код ЄДРПОУ, адреса, телефон робочий, ПІБ керівника/особи уповноваженої на підписання договорів Номер та дата укладення договору Предмет договору (закупівлі) Сума договору, грн. Стан виконання договору (виконаний/частково виконаний)



Уповноважена особа
(Посада) (підпис) (ініціали та прізвище)

* Ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством.
**Під аналогічними за предметом закупівлі договорами слід розуміти виконані договори, за умовами яких було отримано товар за аналогічним кодом ДК.

1.2. Для документального підтвердження інформації, зазначеній у довідці, учасник повинен надати оригінали чи засвідчені підписом уповноваженої особи учасника копії аналогічного договору/аналогічних договорів з усіма додатками до них та документи, які підтверджують їх виконання, за всіма договорами, зазначеними учасником у довідці, а саме: позитивний(і) відгук(и) від замовника(ів) про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці.»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч.1 та п.3 ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Згідно вищезазначеним Законом, не передбачено такої вимоги, як встановлення у тендерній документації наявності виконання аналогічного за предметом закупівлі договору саме за аналогічним кодом ДК.

Ми, як потенційні учасники, маємо досвід виконання аналогічного (предмету закупівлі) Договору №4356 від 03 січня 2024 року, предмет якого є надання послуг технічного обслуговування системи пожежної сигналізації, а також послуг з цілодобового пожежного спостереження центром прийому тривожних повідомлень, пожежної автоматики, передавання тривожних повідомлень про спрацювання пожежної сигналізації в оперативно-диспетчерську службу оперативно-координаційного центру ГУ ДСНС України в Одеській області (додаємо як доказ).

Однак, наявність дискримінаційної вимоги: «під аналогічними за предметом закупівлі договорами слід розуміти виконані договори, за умовами яких було отримано товар за аналогічним кодом ДК», незаконно унеможливлює та безпідставно позбавляє Скаржника подати свою пропозиції у відповідності до вимог Тендерної документації, незважаючи на документально підтверджений, наявний досвід виконання аналогічного (предмету закупівлі) договору, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.

По-перше, відповідно до оголошення, предметом закупівлі є Послуги з обслуговування системи протипожежної сигналізації та системи керування евакуюванням відповідно до Коду ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, а не товар, як зазначено в Додатку 3 тендерної документації.
Тобто, Замовником встановлені вимоги, які ні один учасник не зможе виконати, оскільки товар та послуги це зовсім різні речі, а не тотожні. Тому, надати аналогічний договір на товар відповідно до Коду ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, не є можливим та дискримінаційним.

По-друге, ми, здійснюємо господарську діяльність з 2021 року, тому більшість договорів заключено із комерційними замовниками, а не державними. Код ДК не є обов’язковим реквізитом договорів.
Державний класифікатор продукції та послуг (ДК 021:2015), використовується для систематизації та уніфікації описів товарів, робіт та послуг, що закуповуються в рамках саме державних закупівель.
Також, звертаємо увагу, що законодавством чітко не визначено вимоги вказувати саме код ДК 021:2015 в умовах договору.
Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Отже, укладений Договір №4356 від 03 січня 2024 року відповідає всім вимогам чинного законодавства України, містить той предмет договору, який зазначений в предметі закупівлі замовника, але без Коду ДК. Тобто, встановлену дискримінаційну вимогу замовника, виконати в повній мірі ми не можемо, а це обмежує нас, як потенційних учасників, незважаючи на наявність у нас досвіду виконання аналогічного договору.

Не є припустимим обмежувати права потенційних учасників, в тому числі Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується також тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній процедурі закупівлі та має аналогічний договір щодо надання аналогічних послуг, однак вони не відповідають одночасно усім дискримінаційним вимогам Замовника, встановленим щодо аналогічного договору, що позбавляє Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у даній закупівлі.
З урахуванням викладеного, вважаємо, що оскаржувана вимога є незаконною, безпідставною, дискримінаційною, не узгоджуються з вимогами чинного законодавства, та має бути виключеною з тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 2a1b9885530446c28ad594d579869179
Заголовок пункту скарги: Надати сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
Опис заперечення: ВІДПОВІДНО ДО Ч.2 П.21 ДОДАТКА 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Вимога: надати сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;

ВІДПОВІДНО ДО Ч.2 П.21 ДОДАТКА 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Замовник вимагає наступне: «Вимоги до документів, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, ненадання чи виправлення яких призведе до зміни предмету закупівлі:
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці з відміткою про реєстрацію в територіальному органі Держпраці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та роботи верхолазні, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. В декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки повинна бути зазначена адреса місця надання послуг або «за місцем знаходження замовників»;
- технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи, видані на Учасника або на субпідрядника, а саме:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату ;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ПОЖЕЖНА СЛУЖБА «ПРАЙД» має в наявності наступні чинні сертифікати:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 28000:2007 «Технічні вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації;

Разом із тим у ТОВ «ПС «ПРАЙД» відсутній сертифікат, який вимагає Замовник:
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;

Вважаємо, що зазначене є дискримінацією нас, як компанії, яка бажає прийняти участь у закупівлі.
Враховуючи вказане для нас, як для учасника, дана вимога з надання вказаного сертифікату є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки це може бути підставою для відхилення пропозиції ТОВ «ПС «ПРАЙД».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 9ae0e411063d438dbc6cceacd2ed1e2a
Заголовок пункту скарги: Надати сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату.)»
Опис заперечення: ВІДПОВІДНО ДО П.21 ДОДАТКА 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Замовник вимагає зокрема наступне: «Вимоги до документів, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, ненадання чи виправлення яких призведе до зміни предмету закупівлі:
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці з відміткою про реєстрацію в територіальному органі Держпраці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та роботи верхолазні, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. В декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки повинна бути зазначена адреса місця надання послуг або «за місцем знаходження замовників»;
- технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи, видані на Учасника або на субпідрядника, а саме:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату ;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Зокрема Замовник вимагає - сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації разом зі звітом аудиту, який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату.», однак:

по-перше, це стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. Скаржник не є банком та займається зокрема технічним обслуговуванням систем протипожежного захисту відповідно до отриманої ліцензії. Вищевказаний сертифікат не має жодного відношення до даної закупівлі і жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі.

по-друге: документ - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) на даний момент не є чинним, чинність документа скасована з 22.08.2023 згідно з наказом від 17.08.2023 № 210 «Про прийняття національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування національних стандартів» ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ". Замість нього зокрема діє ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT) який є у Скаржника.


Вважаємо, що Замовник у закупівлі вимагаючи надання сертифікату з інформаційної безпеки, який зобов’язаний дотримуватись українські банки задля захисту інформації та який не є чинним явно не обґрунтував необхідності встановлення вимог щодо надання вищевказаного сертифіката від Учасників закупівлі, у тому числі для Скаржника та повинен вилучити вказаний документ з тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації