-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Індивідуальне обмундирування (бронежилети п’ятого класу захисту з додатковим захистом паху, плечей, наплічників, боків, шиї та захисним елементом в РПС)
Умови оплати: - По факту поставки товару протягом поточного бюджетного періоду; або - Попередня оплата у розмірі до 30% вартості товару, остаточна оплата (70% та більше відсотків (залежно від розміру попередньої оплати) - по факту поставки товару протягом поточного бюджетного періоду.
Торги не відбулися
352 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 520 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 520 000.00 UAH
Період оскарження:
09.10.2023 14:33 - 22.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо постачання продукції
Номер:
3f6a536b831247bda70a386e61c3dea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-002027-a.a4
Назва:
Щодо постачання продукції
Вимога:
Дана процедура закупівлі оголошена наприкінці року, має стислі терміни виготовлення та постачання продукції.
Як показує досвід підприємства постачання продукції у 2022 році, у звʼязку із військовою агресією, запровадженням у державі правового режиму воєнного стану, збільшенням інтенсивності ракетних обстрілів (особливо зимовий період), існує висока вирогідність виникнення непередбачуваних (форс-мажорних) обставин (зокрема, відключення електроенергії, порушення логістики, транспортного сполучення тощо), що фактично виключає можливість своєчасної закупівлі (постачання) імпортної сировини (матеріалів) та безпосередньо виготовлення бронежилетів за індивідуальними вимогами Національної поліції України.
У звʼязку з цим, просимо Вас розглянути пропозицію внести зміни в умови закупівлі та проект договору, зокрема, поділити весь обʼєм постачання на партії (не більше 5000 комплектів в партії) з різними строками постачання та передбачити можливість збільшити кінцеві строки постачання продукції (у разі виникнення непередбачених обставин) до 31 січня 2024 року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.10.2023 14:34
Вирішення:
У відповідності до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, надаємо роз’яснення щодо внесення змін в умови закупівлі та проект договору, зокрема, поділити весь обʼєм постачання на партії (не більше 5000 комплектів в партії) з різними строками постачання та передбачити можливість збільшення кінцевих строків постачання продукції.
На сьогодні Національна поліція України визначена державним замовником у сфері оборони та виконує покладені на неї завдання з організації відсічі військової агресії рф проти України в умовах воєнного стану, що діє у державі, а також має нагальну потребу в забезпечені бронежилетами за індивідуальними вимогами та певними характеристиками.
Правові та економічні засади закупівель товарів, робіт і послуг встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). На його вимогу строк постачання товарів, виконання робіт, надання послуг замовник зобов’язаний вказати в оголошенні про проведення відкритих торгів (п.5 ч. 2 ст. 21 Закону) та тендерній документації (п. 7 ч. 2 ст. 22 Закону).
Господарський договір вважають укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов.
Відповідно до частини другої статті 180 Господарського Кодексу України (далі – ГКУ) істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін має бути досягнута згода. ГКУ вимагає також, щоб сторони, коли укладають господарський договір, у будь-якому разі погодили предмет, ціну та строк дії договору.
Поділ обсягу постачання на партії з різними строками постачання та збільшення кінцевих строків постачання продукції призведе до неефективного виконання поставлених завдань органами і підрозділами поліції та невиправданих ризиків для життя і здоров’я особового складу під час виконання завдань в умовах воєнного стану.
Вважаємо, що регламентовані замовником вимоги щодо поставки товару не є дискримінаційними та не порушують принципів здійснення публічних закупівель, у тому числі щодо забезпечення добросовісної конкуренції.
З огляду на викладене вважаємо, що зазначені вимоги не містять інформації про порушення під час проведення тендеру, які необхідно розглянути та вразі підтвердження усунути, а також достатніх даних і обгрунтованих підстав для внесення змін до тендерної документації в установленому законодавством порядку.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
3c8d10f4cf4c46ad9725074e489504b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-002027-a.c3
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Керуючись пунктом 54 Особливостей звертаємося до вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру з огляду на наступне.
1. Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 9 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 25 Закону у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції не повертається учаснику.
В оголошенні про проведення відкритих торгів № UA-2023-10-09-002027-a відсутня інформація про:
строк дії забезпечення тендерної пропозиції;
застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику,
що є порушенням пункту 26 Особливостей та частини 2 статті 21 Закону.
2. Окрім цього, відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами 2-4 пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що викладені у Додатку 3 до тендерної документації, замовником закуповуються бронежилети п’ятого класу захисту з додатковим захистом паху, плечей, наплічників, боків, шиї та захисним елементом в РПС (колір чорний) та бронежилети п’ятого класу захисту з додатковим захистом паху, плечей, наплічників, боків, шиї та захисним елементом в РПС (колір «мультикам»).
Проте, в оголошенні про проведення відкритих торгів № UA-2023-10-09-002027-a відсутній код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: 35815100-1 Бронежилети, що є порушенням пункту 14 Порядку.
Аналогічні порушення було виявлено аудиторами у закупівлі № UA-2023-02-10-013645-a.
3. Також звертаємо увагу на наступне. Згідно пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Проте замовником оприлюднено нову редакцію тендерної документації шляхом заміни попередньо оприлюднених файлів, що є порушенням пункту 54 Особливостей.
Окремо звертаємо увагу, що замовник не має права вносити зміни до оголошення про проведення відкритих торгів, що підтверджується висновком за результатами моніторингу закупівель № UA-2022-01-31-007778-b та № UA-2023-06-20-001515-a.
Водночас, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей визначено, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно замовник керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей має відмінити відкриті торги № UA-2023-10-09-002027-a, адже замовником порушено вимоги законодавства, а саме: пункт 26 Особливостей, частину 2 статті 21 Закону, пункт 14 Порядку та пункт 54 Особливостей. Також зазначені порушенні неможливо усунути.
Враховуючи викладене вище та керуючись пунктом 54 Особливостей звертаємося до вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом відміни відкритих торгів на закупівлю Індивідуального обмундирування (бронежилети п’ятого класу захисту з додатковим захистом паху, плечей, наплічників, боків, шиї та захисним елементом в РПС) № UA-2023-10-09-002027-a.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.10.2023 11:56
Вирішення:
Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), з приводу порушеного питання надаємо наступні роз’яснення.
1. Оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Оголошення) та тендерна документація щодо предмету закупівлі розроблена, затверджена та опублікована у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель.
Пунктом 15 Оголошення чітко визначено, що видом, умовами надання забезпечення тендерних пропозицій є банківська гарантія згідно форми затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (далі - Наказ).
Вищезазначеним Наказом затверджена як Форма забезпечення тендерної пропозиції так і Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції.
Згідно з абзацом другим частини першої статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику.
В офіційно-діловому та науковому стилях скісна риска використовується в значеннях, близьких до єднальних сполучників та/або, а також як розділовий знак між однорідними членами речення та в інших подібних випадках.
Таким чином, законотворець передбачив, що умови надання забезпечення тендерної пропозиції (розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику) зазначаються або у Тендерній документації, або в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, оскільки проведення закупівлі за спрощеною процедурою допускається без тендерної документації.
В свою чергу, пунктами 2, 3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено механізм забезпечення тендерної пропозиції, відомості щодо строку дії забезпечення тендерної пропозиції та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Враховуючи, що закупівля індивідуального обмундирування проводиться за процедурою відкритих торгів, а не за процедурою спрощених закупівель, вважаємо, що твердження про те, що в Оголошенні повинна бути зазначена інформація про строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, є помилковим, необгрунтованим та таким, що не ґрунтується на нормах чинного законодавства.
2. Відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708).
Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку № 708, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082, який визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пункту 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Отже, Замовником визначено предмет закупівлі за кодом ЄЗС ДК 021:2015 – 35810000-5 (індивідуальне обмундирування) бронежилети п’ятого класу захисту з додатковим захистом паху, плечей, наплічників, боків, шиї та захисним елементом в РПС.
3. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Таким чином, Особливості № 1178 надають змогу вносити зміни до оголошення лише в частині кінцевого строку подання пропозицій.
Варто зауважити, що зазначені у вимозі приклади моніторингів ДАСУ не слід ототожнювати із проведенням закупівлі індивідуального обмундирування, оскільки в даному випадку внесення змін до оголошення не стосується внесення змін до оголошення в частині кількості товару, а стосується виключно строку подання тендерних пропозицій, а отже не визнається порушенням.
Вважаємо, що твердження про те, що замовником оприлюднено нову редакцію тендерної документації шляхом заміни попередньо оприлюднених файлів є нічим іншим, як можливою спробою неоднозначного трактування норм законодавства з питань закупівель.
Замовником разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднено перелік змін, що вносяться у визначеному Особливостями № 1178 порядку.
Отже, Замовником повністю дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а також вважаємо, що правові підстави для відміни відкритих торгів відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін
Номер:
12d691dfbfc642899436232135a792f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-002027-a.c2
Назва:
Вимога щодо внесення змін
Вимога:
Згідно переліку визначених Замовником кваліфікаційних критеріїв, згідно з Законом та спосіб документального підтвердження відповідності Учасника таким кваліфікаційним критеріям:4.2) для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, установленому пунктом 3 частини 2 статті 16 Закону у складі тендерної пропозиції подаються:
- складена Учасником Довідка про наявність досвіду виконання аналогічного договору або договорів (але не менше одного договору), у якій відображаються реквізити аналогічного договору (договорів); ціна такого договору (договорів), строки виконання Учасником зобов’язань по поставці Товару за таким договором (договорами) та контрагент-замовник договору (замовник договорів).
До такої довідки Учасник надає копію одного або декількох аналогічних договорів, який (які) укладено не раніше 2021 року та документальне підтвердження повного виконання такого договору (договорів) (копії актів приймання-передачі товару, накладних тощо, а також обов’язково листи (відгуки, довідки) від Замовника таких договорів щодо належного виконання з боку Учасника зобов’язань, в частині дотримання строків поставки та належної якості товару).
Для відповідності цьому кваліфікаційному критерію, наданий Учасником в складі тендерної пропозиції аналогічний договір (чи декілька договорів у своїй сукупності) має (-ють) підтверджувати факт належної поставки протягом 2021-2023 років Товару в обсязі (кількості) не менше ніж 50 % від обсягу (кількості) Товару за даною процедурою закупівлі, який указаний в пункті 4 розділу І Тендерної документації.
Під аналогічним договором розуміється договір, за яким зобов’язання Учасника, як сторони договору, полягало в поставці замовнику бронежилетів п’ятого класу захисту з додатковим захистом, а зобов’язання іншої сторони договору (Замовника) полягало в оплаті відповідно до вимог законодавства.
Ця вимога є дискримінаційною та значно обмежує коло учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації та дозволити надання у складі пропозиції на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору не тільки договорів щодо постачання замовнику бронежилетів п’ятого класу захисту з додатковим захистом, але й четвертого (просимо врахувати, що балістична стійкість підтверджується протоколами випробувань, а можливість виготовлення такої кількості бронежилетів силовим структурам підтверджується вже наявними виконаними договорами оборонного призначення щодо постачання бронежилетів 4 класу захисту).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.10.2023 16:52
Вирішення:
Доброго дня. Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації щодо підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів (клас захисту не нижче п’ятого).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо внесення змін до докуметації
Номер:
70fe6930fc574297a91dca1bbfa6d542
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-09-002027-a.a1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до докуметації
Вимога:
Згідно технічних вимог, а саме Додатку 3 до оголошення п. 4. Вимоги до захисних елементів: Жорсткі захисні елементи, що складають захисну структуру бронежилету (передня та спинна частини) повинні бути виготовлені з композитних матеріалів Al2O3 (корунд), у конструктивному виконанні з монолітної фактури «моноблок», що напресований на твердий підпір з надвисокомолекулярного (балістичного) поліетилену. Такі вимоги є дискримінаційними та значно обмежують коло учасників. Просимо внести зміни до оголошення про закупівлю та дозволити виготовлення жорстких захисних елементів з інших композитних матеріалів (наприклад: карбіт кремнію, тощо), які не впливають на захисні властивості, балістична стійкість яких підтверджуються протоколами випробувань.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.10.2023 16:40
Вирішення:
Доброго дня! Замовником буде внесено зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено