• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція (Metoclopramide, Loperamide, Glucose, Comb drug, Carbamazepine, Sodium chloride, Sodium chloride, Pregabalin, Electrolytes, Electrolytes, Comb drug, Ceftriaxone, Lidocaine, Boric acid, Nifuroxazide, Norepinephrine, Fluconazole)

Процедура закупівлі проводиться відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”

Торги не відбулися

41 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 205.00 UAH
Період оскарження: 12.05.2023 17:50 - 19.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Виділення в окремий ЛОТ

Номер: c42fe3336a8b47078db30888ca15f4e0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-12-012427-a.a1
Назва: Виділення в окремий ЛОТ
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію, повідомляємо, що об’єднання Замовником в єдиний предмет закупівлі 17 найменувань є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність, та, як наслідок, зазначені дії призводять до штучного обмеження кола потенційних учасників та неефективного використання бюджетних коштів. Так, учасники, які бажають прийняти участь в торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників торгів тендерні пропозиції, не мають можливості запропонувати один чи декілька препаратів з переліку, що є загальним предметом закупівлі, оскільки предмет закупівлі не поділений на лоти та містить «ексклюзивну» позицію, зокрема №16 Норепінефрин Калцекс, концентрат для р-ну д/інф., 1мг/мл, 4 мл, №10, що представлена на ринку України лише одним виробником - АТ "Гріндекс", Латвія Отже, коли деякі препарати об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б один препарат може бути поставлений лише одним виробником, то виробники або дистриб’ютори інших товарів, що входять до предмету закупівлі (як іноземні так і вітчизняні), не зможуть взяти участь у торгах, не маючи змоги запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації, такі дії Замовника є свідомим обмеженням останнім кола потенційних учасників та конкуренції, чим зменшується економія бюджетних коштів. Зазначене свідчить, що документація торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості скаржнику брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції. Керуючись вимогами ст. 5 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону шляхом виділення в окремий лот позиції № 16 Норепінефрин Калцекс, концентрат для р-ну д/інф., 1мг/мл, 4 мл, №10, що є «ексклюзивною» та представлена на ринку України лише одним виробником - АТ "Гріндекс", Латвія, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати бюджетні кошти. В протилежному випадку залишаємо за собою право направлення повідомлення про порушення до органу, що здійснює фінансовий контроль з метою проведення моніторингу процедури закупівлі та оскаржити дану процедуру відповідно до порядку, визначеному статтею 18 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо: тендерна документація на закупівлю фармацевтичної продукції розроблена з додержанням принципів публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо Вашу увагу, що Замовник визначив предмет даної закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція (згідно специфікації (Додатку 2 до тендерної документації) з предмету даної закупівлі обґрунтовано відносяться до визначеного Замовником коду Єдиного закупівельного словнику, отже предмет Закупівлі сформовано у повній відповідності до норм законодавства. Відповідно до положень п.3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Згідно ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, крім того характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно ч. 4 цієї ж статті технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». В технічних вимогах Тендерної документації, які стосуються предмету закупівлі, безпосередньо зазначено, що у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент». В той же час у Додатку 2 тендерної пропозиції до згаданої позиції наведені спеціальні медико-технічні вимоги, яким і повинен відповідати запропонований учасниками товар. При цьому окремо слід зазначити, що аналізуючи інформацію, розміщену на загальнодоступній основі, стає очевидним, що за позицією №16 наявні що найменше два виробники, продукція яких у сукупності відповідає вимогам, наведеним у Тендерної документації. Отже за позицією №16 існують аналоги та еквіваленти, таким чином твердження про «ексклюзивність» даної позиції – необґрунтовані та взагалі не відповідають дійсності . Учасник торгів повинен гарантувати забезпечення безперебійної та своєчасної поставки предмета закупівлі. Надання гарантійного листа від виробника є гарантією того, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Окрім цього, згідно п.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дотримання зазначених у тендерній документації вимог до предмета закупівлі є захистом Замовника від неналежного виконання учасником взятих на себе зобов’язань, додаткових гарантій поставки якісного товару. Тим більш, що товар, який закуповується не є винятковим, специфічними або таким, що виробляється тільки під конкретного замовника, і будь-який учасник може прийняти участь у закупівлі. Тому вимога щодо гарантійного листа – не обмежує коло учасників, а навпаки, унеможливлює участь у торгах недобросовісних учасників. Отже, виходячи із вищевикладеного, визначення предмету закупівлі в чинній редакції, в т.ч. відсутність поділу предмету закупівлі на лоти, не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, та не призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Не задоволено