-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
автомобільні шини
Торги не відбулися
614 704.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 147.04 UAH
мін. крок: 1% або 6 147.04 UAH
Період оскарження:
31.03.2023 09:57 - 12.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ У ТД.
Номер:
53cd899c70724fa39c9ca96b6b908883
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-001255-a.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ У ТД.
Вимога:
Шановний Замовник, добрий день!
ВИМАГАЮ внести зміни у ТД, зокрема:
-Додаток 2(технічна специфікація) п.5 "Дата виготовлення товару повинна бути не більше ніж 6 місяців з дати поставки." – Ця вимога є дискримінацією учасників та обмеженням конкуренції. Вимагаю внести зміни та обмежити виготовлення шин роком виробництва а не конкретними періодами.
Така вимога щодо періоду виготовлення шин, обмежує коло учасників тільки виробниками шин.
- Додаток 2(технічна специфікація) :
- учасник надає сертифікат на систему управління якістю згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), (або сертифікат, що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам), виданий акредитованим органом сертифікації, з наданням звіту про перевірку.-Такі вимоги обмежують коло учасників лише виробниками та суб'єктами, безпосередньо пов'язаними договірними відносинами з виробниками, що суперечить ст. 5 ч. 4, ст.23 ч.6 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, та вартість отримання такого сертифіката висока, що в свою чергу впливає на ціну тендерної пропозиції, також це стосується і сертифікату виданим акредитованим органом сертифікації, з наданням звіту про перевірку
Оформлення таких сертифікатів відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 8 днів з моменту оголошення закупівлі.
Вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженими організаціями є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
У разі не виправлення умов ТД відповідно цим вимогам залишаємо за собою право звернутись в АМКУ України з відповідною скаргою щодо вище перелічених пунктів!!!!!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.04.2023 20:46
Вирішення:
Шановний Учасник, добрий день!
Ваша вимога, уважно розглянута!
Повідомляємо, що повноваження щодо визначення умов проведення процедури закупівлі, видів документів та інформації, які мають бути подані учасниками, їх змісту та форми належать саме Замовнику, які він реалізовує шляхом складення тендерної документації.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На вимогу внести зміни у тендерну документацію Додаток 2 (технічна специфікація) п. 5 "Дата виготовлення товару повинна бути не більше ніж 6 місяців з дати поставки.":
Придбання автомобільних шин (далі - товар) здійснюється з метою забезпечення автомобілів КП «Сансервіс» КМР шинами, які необхідні для безперебійної роботи транспорту для забезпечення потреб підприємства. Тому дана закупівля одна з найважливіших потреб Замовника.
Одним з важливих факторорів якості та надійності товару є вік шини - загальний часовий відрізок з дати виробництва до поточного моменту. Якщо нові шини пролежали на складах, наприклад 3-5 років, вони все ще придатні до експлуатації. Проте властивості гумової суміші, з якої їх виготовляють, з часом змінюються, що може призвести до раннього стирання, порушення нормальної роботи та тріщин. У таких шин змінюються в гіршу сторону і зчеплення з дорогою. Чим новіше гума, тим вона більш якісна і, головне, — безпечніша.
Також зазначаємо, що Замовник повинен придбати товар та забезпечити виконання поставлених цілей щодо задоволення потреб за бюджетні кошти при мінімальних витратах. Чим більше різниця між запланованою і підсумковою ціною, тим більше економія і, відповідно, тим краще для держбюджету. З цього твердження можна зробити висновок – якщо виділені кошти були витрачені в повному обсязі, але результат виявився недостатнім для закриття всіх сформульованих потреб, закупівля не є ефективною.
Ефективність закупівлі – це ступінь відповідності закупівельного процесу сформульованим потребам. Іншими словами, це оцінка отриманих результатів, завдяки якій можна проаналізувати підсумок, визначити проблеми, вирішити їх і забезпечити їх відсутність в майбутньому.
Показник ефективності закупівель тісно пов'язаний з відповідальністю за результативність, що дуже важливо у випадку державного замовлення. Принцип ефективності виходить з наявності поняття бажаних результатів.
Врахувавши вищезазначине Замовник виклав свої умови, щодо терміну дати виготовлення товару, з метою досягнення економії, ефективності та пропорційності закупівлі.
Відповідно п. 1 ст. 5 Закону Замовник при складанні тендерної документації враховав всі принципи здійснення закупівлі. Одна з таких вимог: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Але, Замовник врахував Ваші зауваження, вирішив внести зміни та збільшити термін виготовлення товару – дата виготовлення товару повинна бути не раніше ІІ кварталу 2022 року.
На вимогу внести зміни у тендерну документацію Додаток 2 (технічна специфікація) «-учасник надає сертифікат на систему управління якістю згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), (або сертифікат, що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам), виданий акредитованим органом сертифікації, з наданням звіту про перевірку.»:
Щоб бути впевненим у якості товару та досягненні максимальної економії, ефективності та пропорційності згідно п. 1 ст. 5 Закону Замовник при складанні тендерної пропозиції виставляє умови надання учасником сертифікату на систему управління якістю згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), (або сертифікат, що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам), виданий акредитованим органом сертифікації, з наданням звіту про перевірку.
Звертаємо увагу, що Замовник зазначив, що розглядатиметься сертифікат, що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам, тому дані умови тендерної документації не обмежують коло учасників.
Але, Замовник врахував Ваші зауваження, вирішив внести зміни до тендерної документації, більш детально зазначити та збільшити перелік документів, які підтверджують гарантію та якість товару.
Щодо встановлення дискримінаційних вимог: відповідно до ст. 5 Закону закупівлі повинні здійснюватися за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законодавчого визначення поняття «дискримінація» не існує. В юридичній енциклопедії міститься наступне визначення: дискримінація (лат. discriminatio – відокремлення, розділення, розрізнення) – умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб; створення умов, які ставлять яку-небудь організацію чи громадян у гірше становище порівняно з іншими. Одним із принципів публічних закупівель є недискримінація учасників (ст. 5 Закону), а частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційних вимог до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону). Однак, статтею 5 Закону визначено поняття недискримінації для процедур закупівель, передбачених Законом, а саме: резиденти та нерезиденти учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом. Замовником торгів було забезпечено вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб, шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до Закону та Особливостей, таким чином і було реалізовано принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом з урахуванням Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовником не порушено будь-яких прав потенційних учасників та не встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх є однакові.
Статус вимоги:
Відхилено