-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:33140000-3 Медичні матеріали для потреб Комунального некомерційного підприємства «Коростишівської ЦРЛ ім. Д.І. Потєхіна» Коростишівської міської ради
Завершена
69 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 345.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 345.00 UAH
Період оскарження:
02.03.2023 10:45 - 07.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
d102874c945f46d0aa468439eb068ad2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-02-001236-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Замовником визначено предмет Закупівлі - Код ДК 021:2015 – 33140000-3 «Медичні матеріали». В рамках зазначеної Закупівлі Замовник має намір придбати, зокрема, Комплекти одягу.
Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Як передбачено ч. 1 Розділу І Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі за текстом – Порядок), цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Згідно ч. 3 Розділу І Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Так, продукція «Комплект одягу та покриттів операційних для ортопедії (стегновий) стерильний», «Комплект одягу «Анти-СНІД» №3 стерильний», «Комплект одягу та покриттів операційних для ортопедії (стегновий) № 3 стерильний» та «Комплект одягу хірургічний №1 стерильний» віднесена Замовником до коду 021:2015 33140000-3, оскільки цей код визначає предметом - Медичні матеріали. При цьому, зазначена продукція ідноситься саме до коду ДК 021:2015 33190000-8, зокрема, ДК 021:2015 33199000-1 Одяг для медичного персоналу.
Так, ч. 1 ст. 164-14 КУпАП передбачено, зокрема, що порушення порядку визначення предмета закупівлі тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, з метою недопущення порушення положень чинного законодавства України, вимагаємо внесення змін до Закупівлі, зокрема, шляхом приведення документації у відповідність з положеннями чинного законодавства України, а саме, виокремити продукцію в окремі лоти, враховуючи приналежність заявленої продукції до різних кодів ДК, про що було зазначено вище.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь_від_замовника_щодо_лотів.docx 03.03.2023 12:41
Дата подачі:
02.03.2023 12:48
Вирішення:
Уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства «Коростишівська ЦРЛ ім. Д.І. Потєхіна» (далі за текстом – Замовник) було уважно проаналізовано вимогу № UA-2023-03-02-001236-a.c1 (далі за текстом – Вимога) (далі за текстом – Учасник) подану у процедурі закупівлі ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали, номер оголошення UA-2023-03-02-001236-a (далі за текстом – Закупівля). На основі аналізу Вимоги Замовник зробив висновок, що тендерна документація Замовника, яка опублікована в процедурі Закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація, ТД), зокрема визначення предмету закупівлі без поділу на лоти не призводить до порушень положень чинного законодавства України та жодним чином не перешкоджає взяти участь учасникам у процедурі закупівлі через встановлені Замовником у Тендерній документації вимоги щодо закупівлі товарів, які належать до однієї групи визначеної за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, що відповідає чинному законодавству, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Порядку визначення предмету закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок), а також не вбачається жодних обставин, які б призвели до порушення прав чи законних інтересів Учасника з огляду на наступне.
Замовником було оголошено процедуру Закупівлі, згідно з якою Замовник має намір придбати товар. Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому. Подання тендерних пропозицій на частину обсягу закупівлі не передбачено ТД. Перш за все необхідно зауважити, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли замовник зобов'язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та критерії такого поділу.
Відповідно до п. 22 ч.1 ст. 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до пункту 39 частини першої статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 3 розділу І "Загальні положення" Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 5 розділу І "Загальні положення" Порядку замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
З наведених норм прямо визначено право, а не обов'язок замовника ділити предмет закупівлі на частини (лоти), а альтернатива вибору визначення чи не визначення частин предмета закупівлі залишається за замовником. Відповідно Замовником дотримано вимоги встановлені законодавством в частині визначення предмету закупівлі, а вимога щодо здійснення такого поділу порушує права та законні інтереси замовника, які прямо передбачені Законом.
Аналогічні висновки зробило Міністерство економіки України у відповіді на запит 1784/2020: «…Отже, визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону, зокрема принципами, встановленими статтею 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного обмеження кола потенційних учасників, відповідно до Порядку та є правом, а не обов'язком замовника…».
Визначення у закупівлі товарів без поділу на лоти є цілком раціональним та слідує принципу Закону, визначеному п.2 ч.1 ст.5, - принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. Крім того, замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на уповноважену особу щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування.
У даній процедурі закупівлі, поділ предмета закупівлі не передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута Замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію згідно оприлюдненого оголошення та ТД, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
Дискримінацією, в даному випадку, буде саме те, що при поділу предмету закупівлі на лоти значну частину постачальників, які мають змогу та націлені на поставку предмету закупівлі в цілому, буде позбавлено ключового принципу закупівель – добросовісної конкуренції серед учасників. У зв'язку з наведеним, внесення змін до ТД щодо поділу предмету Закупівлі на лоти на вимогу одного з потенційних учасників буде вважатися дискримінацією, адже Замовник має право ділити предмет закупівлі на лоти, проте це не його обов’язок. Наголошуємо на тому, що визначення предмету Закупівлі відбулося у відповідності з вимогами Закону та Порядку.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.03.2023 00:01