• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Картопля та зернові культури

закупівля здійснюється для задоволення потреб в 2022 році

Торги не відбулися

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 19.12.2021 15:38 - 31.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга, що стосується принятих ріщень Замовником

Номер: 5585cf67923c45249ca02cd1b0beb5e0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-19-000722-c.b4
Назва: Скарга, що стосується принятих ріщень Замовником
Скарга:
Вих № 27/01 від 26.01.2022 р. Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Фізична особа-підприємець Фещенко Олександр Анатолійович 05005, Україна, Одеська область м. Одеса, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 37, квартира 51 ІНН: 2504201379 тел.: +380941322483 e-mail: 14shvets@ukr.net Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржується: Відділ освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі – Замовник) Код ЄДРПОУ 44047624 67780, України, Одеська обл., смт. Сергіївка, вул. Гагаріна, будинок 3 тел.: +380960322910 e-mail: zakupivli_sergvokms@ukr.net Інформація про закупівлю: Очікувана вартість 250 000.00 з ПДВ ДК 021:2015:032/0000-6: Зернові культури та картопля Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-19-000722-С ID закупівлі: 4bОa8dc1b18a4de594Iad727ba9e2b95 Скарга Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. 19.12.2021 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровсього району Одеської області через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу – prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-12-19-000722-С на закупівлю товарів за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:032/0000-6: Зернові культури та картопля. До спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 00:00 04 січня 2022 року свої тендерні пропозиції подали наступні учасники: - ФОП Холостенко Анатолій Васильович - ФОП Фещенко О.А. - ФОП «Григор’єва Лідія Петрівна» - ТОВ «Одесапродукт» За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник вирішив: Визначити переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів – ФОП Холостенка Анатолія Васильовича (далі – переможець) та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів. Учасник тендеру, ФОП Фещенко О.А. вважає рішення замовника неправомірним, таким, що порушує Закону України «Про публічні закупівлі» в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Обґрунтування В частині 5 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник визначив вимогу: «Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи: - Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО»; Учасник ФОП Холостенко Анатолій Васильович у складі своєї тендерної пропозиції не надав протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продуктах харчування, які він пропонує до постачання і, тим самим, не підтвердив свою відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Натомість, ФОП Холостенко Анатолій Васильович надав лист-роз’яснення № 106/05-12 від 21.12.2021 року, в якому підтвердив, що «у складі тендерної пропозиції не надаємо протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, оскільки відповідно до чинного законодавства не зобов’язаний отримувати відповідні документи». Зазначене твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам. Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога: «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО». В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і картопля, яка визначена замовником предметом закупівлі. Таким чином, на картоплю, як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в картоплі ГМО. Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – картоплі, ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Крім того, зважаючи на те, що в Переліку харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., в розділі ХV зазначені «Продукти дитячого харчування та сировина для їх виготовлення», - то якщо продукти харчування, що визначені в якості предмета закупівлі, плануються використовувати, в тому числі, і для виготовлення продуктів дитячого харчування, - то і для таких продуктів наявні законодавчі підстави для надання у складі тендерної пропозиції копій протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продукції, що пропонується до постачання. Лабораторні випробування на наявність чи відсутність у харчових продуктах ГМО проводяться на підставі Національного стандарту України: «Продукти харчові. Методи виявлення генетично-модифікованих організмів і продуктів з їхнім вмістом». ДСТУ ISO21569:2008. Керуючись викладеним в Скарзі №27/01 від 26.01.2022 р. та у відповідності до статті 61 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та Закону України «Про публічні закупівлі» Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення законодавства під час проведення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-19-000722-С, ID закупівлі: 4bОa8dc1b18a4de594Iad727ba9e2b95). 3. Зобов’язати Замовника: Відділ освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровсього району Одеської обл., скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 13/ВТ/22 від 19.01.2022 р. про визначення переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ФОП Холостенка Анатолія Васильовича та ухвалення рішення про намір укласти договір з ним. Фізична особа-підприємець Фещенко О. А.
Дата розгляду скарги: 08.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2022 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.02.2022 10:17
Дата виконання рішення Замовником: 14.02.2022 16:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: 08.02.2022 року Антимономольним комітетом України було прийнято рішення за № 2532-р/пк-пз, яким було зобов’язано ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СЕРГІЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Холостенка Анатолія Васильовича переможцем процедури закупівлі - "Картопля та зернові культури", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-19-000722-c. Повне рішення було опубліковано на єдиному порталі 11.02.2022 об 10:17. На виконання вищевказаного рішення 14.02.2022 року Уповноваженою особою Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради було прийнято та опубліковано рішення про скасування рішення про визначення фізичної особи-підприємця Холостенка Анатолія Васильовича переможцем процедури закупівлі - "Картопля та зернові культури", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-19-000722-c (протокол № 25/ВТ/22 від 14.02.2022 року)
Автор: ФОП Фещенко О.А., Фещенко Олександр Анатолійович +380941322483 14shvets@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Скарга, що стосується принятих рішень, дії чи бездії замовникеа

Номер: be43662a49dc494696d6abbab74d00fa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-19-000722-c.c3
Назва: Скарга, що стосується принятих рішень, дії чи бездії замовникеа
Вимога:
Вих № 26/01 від 26,01,2022 р 19.12.2021 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровсього району Одеської області через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу – prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-12-19-000722-С на закупівлю товарів за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:032/0000-6: Зернові культури та картопля. До спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 00:00 04 січня 2022 року свої тендерні пропозиції подали наступні учасники: - ФОП Холостенко Анатолій Васильович - ФОП Фещенко О.А. - ФОП «Григор’єва Лідія Петрівна» - ТОВ «Одесапродукт» За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник вирішив: Визначити переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів – ФОП Холостенка Анатолія Васильовича (далі – переможець) та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів. Учасник тендеру, ФОП Фещенко О.А. вважає рішення замовника неправомірним, таким, що порушує Закону України «Про публічні закупівлі» в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Обґрунтування В частині 5 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник визначив вимогу: «Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи: - Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО»; Учасник ФОП Холостенко Анатолій Васильович у складі своєї тендерної пропозиції не надав протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продуктах харчування, які він пропонує до постачання і, тим самим, не підтвердив свою відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Натомість, ФОП Холостенко Анатолій Васильович надав лист-роз’яснення № 106/05-12 від 21.12.2021 року, в якому підтвердив, що «у складі тендерної пропозиції не надаємо протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, оскільки відповідно до чинного законодавства не зобов’язаний отримувати відповідні документи». Зазначене твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам. Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога: «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО». В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і картопля, яка визначена замовником предметом закупівлі. Таким чином, на картоплю, як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в картоплі ГМО. Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – картоплі, ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Крім того, зважаючи на те, що в Переліку харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., в розділі ХV зазначені «Продукти дитячого харчування та сировина для їх виготовлення», - то якщо продукти харчування, що визначені в якості предмета закупівлі, плануються використовувати, в тому числі, і для виготовлення продуктів дитячого харчування, - то і для таких продуктів наявні законодавчі підстави для надання у складі тендерної пропозиції копій протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продукції, що пропонується до постачання. Лабораторні випробування на наявність чи відсутність у харчових продуктах ГМО проводяться на підставі Національного стандарту України: «Продукти харчові. Методи виявлення генетично-модифікованих організмів і продуктів з їхнім вмістом». ДСТУ ISO21569:2008. З повагою Олександр Фещенко
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради через електрону систему закупівель було отримано вимогу щодо не відповідність учасника кваліфікаційним критеріям в закупівлі «Картопля та зернові культури» ID UA-2021-12-19-000722-c. Зазначаємо, що ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Так як пропозиція ФОП Фещенко О.А. не розглядалася з причин того, що за результатами електронного аукціону не була визначена найбільш економічно вигідною та, відповідно, не була відхилена Замовником, відповідно до по положень Закону у Замовника не виникає обов’язку надавати відповідь на таку вимогу. Однак, з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недопущення дискримінації учасників, Замовник вважає за необхідне надати відповідь на вимогу Учасника ФОП Фещенко О.А. Одним із основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність. За результатом електронного аукціону найбільш економічно вигідною було визначена пропозиція Учасника ФОП Холостенко А.В. Уповноваженою особою Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради було розглянуто документи подані Учасником та прийнято рішення про визнання його переможцем. Відповідно до положень Технічного завдання (Додаток № 2 до Тендерної документації) Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ДСТУ,ГОСТ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО; Відповідно до п. 2.8. Розділу V У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів. Учасником ФОП Холостенко А.В. в складі Тендерної документації не надано протоколи, що підтверджують відсутність ГМО, однак надано лист-розяснення за вих № 106/05-12 від 21.12.2021 року в якому Учасник зазначає правові підстави щодо відсутності необхідності Учасником надання вищевказаних документів. У вимозі ФОП Фещенко О.А. зазначено наступне: «твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам. Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога: «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО». В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і картопля, яка визначена замовником предметом закупівлі. Таким чином, на картоплю, як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в картоплі ГМО. Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – картоплі, ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Однак, Уповноважена особа Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради не погоджується з зазначеними у вимозі твердженнями з наступних причин: Посилання ФОП Фещенко О.А. на норми Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів» є недоцільним, оскільки відповідно до положень ст. 4 вказаного Закону Положення цього Закону застосовуються на території України до юридичних та фізичних осіб, які здійснюють діяльність, пов'язану з поводженням з ГМО. Відповідно до положень ст.5 вищезазначеного Закону регулюванню цим Законом підлягають: - генетично-інженерна діяльність, що здійснюється у замкненій системі; - генетично-інженерна діяльність, що здійснюється у відкритій системі; - державна реєстрація ГМО; - введення в обіг і подальший обіг ГМО та продукції, виробленої з їх використанням. - експорт, імпорт та транзит ГМО. Однак, діяльність ФОП Холостенко А.В. відповідно до наданих правовстановчих документів та відкритих джерел інформації не пов’язана з поводженням з ГМО. Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, однак, вказаним наказом не визначено суб’єкта , на якого покладено обов’язок здійснення контролю за вмістом ГМО у продуктах харчування. Натомість, відповідно до п. 3 ст.6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів, відповідальний за інформацію про харчовий продукт, за бажанням може включити до маркування позначку "без ГМО". У такому разі відсутність ГМО у харчовому продукті має бути підтверджена відповідно до вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Відсутність даних від постачальників про наявність в інгредієнтах харчового продукту ГМО є достатнім підтвердженням для нанесення такої позначки на харчовий продукт. ФОП Холостенко не є виробником продукції, що закуповується. У складі власної Тендерної документації надана Декларація Виробника за № 24/12 /21, в якій міститься інформація щодо відсутності ГМО в продукції, а також в листі-розясненні за вих. № 106/05-12 від 21.12.2021 додатково надано гарантійне зобов’язання щодо постачання продукції виключно з маркуванням «Без ГМО», як те вимагається в технічному завданні (Додаток № 2 до Тендерної документації). Таким, чином, зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що вимога, подана ФОП Фещенко О.А. підлягає відхиленню, як недійсна та така, що подана безпідставно.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

неправомірність принятого рішення

Номер: 63bcad5cc98f4d23a7f411477ca26bac
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-19-000722-c.b2
Назва: неправомірність принятого рішення
Вимога:
Вих № 26/01 від 26,01,2022 р Скарга Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. 19.12.2021 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровсього району Одеської області через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу – prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-12-19-000722-С на закупівлю товарів за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:032/0000-6: Зернові культури та картопля. До спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 00:00 04 січня 2022 року свої тендерні пропозиції подали наступні учасники: - ФОП Холостенко Анатолій Васильович - ФОП Фещенко О.А. - ФОП «Григор’єва Лідія Петрівна» - ТОВ «Одесапродукт» За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник вирішив: Визначити переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів – ФОП Холостенка Анатолія Васильовича (далі – переможець) та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів. Учасник тендеру, ФОП Фещенко О.А. вважає рішення замовника неправомірним, таким, що порушує Закону України «Про публічні закупівлі» в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Обґрунтування В частині 5 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник визначив вимогу: «Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи: - Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО»; Учасник ФОП Холостенко Анатолій Васильович у складі своєї тендерної пропозиції не надав протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продуктах харчування, які він пропонує до постачання і, тим самим, не підтвердив свою відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Натомість, ФОП Холостенко Анатолій Васильович надав лист-роз’яснення № 106/05-12 від 21.12.2021 року, в якому підтвердив, що «у складі тендерної пропозиції не надаємо протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, оскільки відповідно до чинного законодавства не зобов’язаний отримувати відповідні документи». Зазначене твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам. Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога: «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО». В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і картопля, яка визначена замовником предметом закупівлі. Таким чином, на картоплю, як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в картоплі ГМО. Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – картоплі, ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Крім того, зважаючи на те, що в Переліку харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., в розділі ХV зазначені «Продукти дитячого харчування та сировина для їх виготовлення», - то якщо продукти харчування, що визначені в якості предмета закупівлі, плануються використовувати, в тому числі, і для виготовлення продуктів дитячого харчування, - то і для таких продуктів наявні законодавчі підстави для надання у складі тендерної пропозиції копій протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продукції, що пропонується до постачання. Лабораторні випробування на наявність чи відсутність у харчових продуктах ГМО проводяться на підставі Національного стандарту України: «Продукти харчові. Методи виявлення генетично-модифікованих організмів і продуктів з їхнім вмістом». ДСТУ ISO21569:2008. З повагою Олександр Фещенко
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Технична помилка
Дата скасування: 26.01.2022 10:12
Вимога
Є відповідь

Не відповідність учасника кваліфікаційним критеріям

Номер: 848ff5ed921c4ac2a59945f9012e0ade
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-19-000722-c.b1
Назва: Не відповідність учасника кваліфікаційним критеріям
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимушені звернути увагу на грубі порушення законодавства України, які ви допускаєте під час проведення процедур закупівлі харчових продуктів для закладів освіти та які загрожують життю і здоров’ю дітей, яким ви організовуєте здорове харчування і за що ви несете повну відповідальність. При цьому, порушення законодавства, що ви допускаєте, несуть в собі ознаки використання службового положення під час проведення процедур закупівлі для надання переваги визначеним, та, вірогідно, близьким до вас суб’єктам господарювання. Так, при закупівлі картоплі та зернових культур, номер оголошення VA-2021-12-19-000722-С, в тендерній документації, розділ ІІІ пункт 5.2 зазначається: «Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям…» Для підтвердження в п.п. 5.2.1 вимагається подання: «- копії кожного з договорів, зазначеного у довідці з усіма додатками» та «позитивний лист-відгук від контрагента про виконання вказаного в довідці договору у повному обсязі». В п.п. 5.2.2 ви, як замовник торгів, вимагаєте від учасників: «На підтвердження інформації, вказаній у договорі учасникам надається скан-копія всіх сторінок особової медичної книжки працівників, зокрема водія (-їв)…» Учасник тендеру ФОП Холостенко Анатолій Васильович, якого ви неправомірно визнали переможцем торгів, в своїй тендерній пропозиції надав аналогічний договір про співпрацю з вашою установою № 42 від 23.03.2021 р. Цей договір, як документ, не підтверджує відповідність учасника тендеру ФОП Холостенка Анатолія Васильовича кваліфікаційним вимогам, встановлених вашими (п. 5.2 Розділу ІІІ), як Замовником. Адже в п.п. 5.2.1. Розділу ІІІ ви встановили вимогу: «Договір має бути виконаний в повному обсязі». Але в додатковій угоді № 02 від 31.12.2021 року до договору № 42 від 23.03.2021 року (яку учасник свідомо не надав у складі своїх документів пропозиції, а ви, як замовник, свідомо не звернули увагу на невиконання вашої кваліфікаційної вимоги щодо необхідності надання аналогічних договорів з усіма додатками, п.п. 5.2.1), яка є у відкритому доступі в системі державних закупівель, зазначається, що договір № 42 від 23.03.2021 року діє до 31.03.2022 (тут має місце ще й технічна помилка щодо зазначення року подовження дії договору), в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», ви, як замовник, зобов’язані були надати учаснику ФОП Холостенку Анатолію Васильовичу 24 години на виправлення невідповідностей, що зазначені вище. Але ви, навмисно, порушили вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» і, свідомо, не надали можливість виправити невідповідності, адже розуміли, що ФОП Холостенко Анатолій Васильович виправити невідповідності не в змозі адже він не підпадає під відповідність вашим кваліфікаційним вимогам, а його пропозиція підлягає відхиленню. Наступне грубе порушення законодавства України полягає в тому, шо на виконання аналогічного договору № 42 від 23.03.2021 р., згідно якого з 23.03.2021 р. і до 31.12.2021 р. ФОП Холостенко Анатолій Васильович, як постачальник і, в тому числі, як водій транспортного засобу, здійснював підвезення продуктів харчування до ваших закладів освіти (дію цього договору ви продовжили до 31.03.2022 р.), - ви надали позитивний лист-відгук № 02.2-12/971 від 28.12.21 за підписом селищного голови Анатолія Чередниченка про те, що поставки були здійснені вчасно, якісні характеристики товару завжди відповідали встановленим / зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства і що будь-яких заперечень до виконавця, тобто до ФОП Холостенка Анатолія Васильовича, ви не маєте. Але надана у складі документів тендерної пропозиції учасника, на виконання санітарного законодавства і вимог тендерної документації замовника (в п.п. 5.2.2 Розділу ІІІ зазначено «На підтвердження інформації, вказаній у договорі учасникам надається скан-копія всіх сторінок особової медичної книжки працівників, зокрема водія (-їв)), - особиста медична книжка на Холостенка Анатолія Васильовича, свідчить про факт допущення надзвичайно грубих порушень санітарного та протиепідемічного законодавства України. Так, в особистій медичні книжці Холостенка Анатолія Васильовича зазначено, що попередній медичний огляд від проходив 5.02.2021 р.; наступний медичний огляд він, як постачальник продуктів харчування, повинен був проходити 5.09.2021 р. (про що свідчить відповідний запис в ОМК). Але, порушуючи встановлені вимоги, Холостенко Анатолій Васильович, наступний медичний огляд пройшов тільки 28.12.2021 р. Таким чином, наявне документальне підтвердження невідповідності учасника кваліфікаційним вимогам та факта того, що в період з 5.09.2021 р. по 28.12.2021 р. Холостенко Анатолій Васильович не мав законного права поставляти продукти харчування в дитячі заклади, так як без проходження обов’язкового медичного огляду не мав підтвердження протипоказань для виконання своїх зобов’язань за відповідним договором поставки. Допущене грубе порушення санітарного і протиепідемічного законодавства України, тим більше під час боротьби з пандемією, при постачанні продуктів харчування в вашу установу в період з 5.09.2021 р. по 28.12.2021 р. – ставило під загрозу життя і здоров’я дітей визначених закладів освіти. Виходячи з вищезазначеного, прошу Вас: 1. Проаналізувати факти порушень, зазначені в нашому зверненні. 2. Провести відповідне розслідування для притягнення до відповідальності винних службових (посадових) осіб. 3. Привести результати процедур по закупівлі продуктів харчування за державні кошти до строгої відповідності Закону України «Про публічні закупівлі». 4. У відповідності до Закону України «Про звернення громадян» надати письмову відповідь у визначені строки. З повагою О. Фещенко
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник! Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради через електрону систему закупівель було отримано вимогу щодо не відповідність учасника кваліфікаційним критеріям в закупівлі «Картопля та зернові культури» ID UA-2021-12-19-000722-c. Зазначаємо, що ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Так як пропозиція ФОП Фещенко О.А. не розглядалася з причин того, що за результатами електронного аукціону не була визначена найбільш економічно вигідною та, відповідно, не була відхилена Замовником, відповідно до по положень Закону у Замовника не виникає обов’язку надавати відповідь на таку вимогу. Однак, з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недопущення дискримінації учасників, Замовник вважає за необхідне надати відповідь на вимогу Учасника ФОП Фещенко О.А. Одним із основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність. За результатом електронного аукціону найбільш економічно вигідною було визначена пропозиція Учасника ФОП Холостенко А.В. Уповноваженою особою Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради було розглянуто документи подані Учасником та прийнято рішення про визнання його переможцем. Щодо зауважень, зазначених у вимозі Учасника ФОП Фещенко О.А.стосовно невідповідності документації ФОП Холостенко А.В. вимогам, зазначеним в Тендерній документації наступне: Стосовно надання копії аналогічного договору. Учасником ФОП Холостенко А.В. на виконання вимоги п.п. 5.2.1 Тендерної пропозиції надано копію договору №42 від 23.03.2021 року з Відділом освіти, культури,молоді та спорту Сергіївської селищної ради з додатками. Твердження ФОП Фещенко О.А. щодо невідповідності поданих документів кваліфікаційним критеріям не відповідає дійсності з наступних причин: Договір № 42 від 23.03.2021 року подано ФОП Холостенко А.В. з усіма додатками – Додаток №1 (Специфікація) та Додаток №2 (Дислокація). Щодо не надання Учасником Додаткової угоди зазначаємо, що надання в складі Тендерної пропозиції додаткових угод до договору не було вимогою Замовника та не зазначалося в Тендерній документації. Відповідно до висновків Верховного суду України зазначених в Постанові Верховного суду по справі № 917/265/18 необхідно розрізняти поняття "додаток до договору" та "додаткова угода до договору». Так, ВС зазначає, що додаток до договору - це документ, який містить доповнення, уточнення, додаткові роз'яснення, пояснення умов договору, перелік конкретних товарів, послуг тощо. Тобто додаток до договору - це документ, який уточнює або більш детально розкриває зміст договірних умов. Натомість, додаткова угода - є правочином, що вносить зміни до вже існуючого договору. І саме до додаткової угоди можуть застосовуватись вимоги ст. 654 ЦК України. Таким чином неподання в складі Тендерної пропозиції саме додаткових угод не є порушенням вимог Тендерної документації. Щодо повного виконання договору: Додаткова угода №02 до Договору 42 стосовно продовження строку дії договору та обсягу закупівлі на суму що не перевищує 20% від суми, визначеної в початковому договорі, була укладена сторонами 31.12.2021 року у той час як Тендерна документація Учасника до закупівлі була подана через систему електронних закупівель 30.12.2021 року. Тобто, Учасник, не володів і не міг володіти інформацією щодо укладення додаткової угоди та збільшення обсягу закупівлі на момент подачі Тендерної пропозиції. Таким чином умови договору на момент подачі Тендерної пропозиції були виконані сторонами, що підтверджується позитивним листом-відгуком. Стосовно надання Учасником позитивного листа-відгуку щодо виконання договору від імені Сергіївського селищного голови повідомляємо, що надання такого листа-відгуку вважаємо за можливим, адже Відділ освіти, культури молоді та спорту Сергіївської селищної ради є відокремленим структурним підрозділом Сергіївської селищної ради, підзвітний та підконтрольний раді,а також фінансується з місцевого бюджету селищної ради. Отже, Сергіївська селищна рада, як засновник Відділу освіти, культури, молоді та спорту здійснює повний контроль за фінансовою та господарською діяльністю Відділу і може надати відповідну оцінку. Щодо надання медичної книжки водія. Вимогами Тендерної документації, а саме п. 5.2.2 Розділу ІІІ зазначена необхідність подання скан копії всіх сторінок особової медичної книжки працівників, зокрема водія (-їв). Учасником ФОП Холостенко А.В. надана копія медичної книжки ФОП Холостенко А.В., який здійснюватиме поставку продуктів у разі укладення договору. За даними, вказаними у медичній книжці, станом на момент подачі Тендерної пропозиції медичний огляд є дійсним. У той же час зазначаємо, що твердження ФОП Фещенко О.А. стосовно порушення при постачанні продуктів ФОП Холостенко А.В. санітарних норм та норм чинного законодавства в період з 05.09.21 року по 28.12.21 року через відсутність мед.огляду є безпідставним. ФОП Фещенко О.А. не має жодних доказів щодо здійснення поставок продуктів харчування до закладів освіти Сергіївської селищної ради у період з 05.09.21 року по 28.12.21 року саме водієм Холостенко А.В. У той же час нагадуємо, що відповідно до норм чинного законодавства не забороняється фізичним особам-підприємцям залучати до виконання договору третіх осіб на умовах трудового чи цивільного законодавства. Таким чином, вимога ФОП Фещенко О.А. є недійсною, безпідставною та необґрунтованою і не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено